PARIZ – Kupovina sa popustima na “crni petak” postala je zbog inflacije “neophodna” za više od polovine Francuza, navodi se u istraživanju agencije Opinion vej za Amazon. Mnogi potrošači smatraju da je “crni petak” dobra prilika za uštedu, a za 52 odsto ispitanika je on “neophodan” zbog rasta cijena u zemlji, prenosi Figaro.
Među redovnim kupcima na “crni petak”, 40 odsto ispitanika kaže da će potrošiti manje novca nego prošle godine, 49 odsto će potrošiti manje-više istu svotu kao 2022. godine, a 11 odsto planira veće troškove.
Kupovina nije samo nužnost, nego i zadovoljstvo, pošto skoro devet od 10 ispitanika, 89 odsto, vjeruje da je “crni petak” prilika da se počaste.
Prema statistici, prosječan kupac je najvjerovatnije žena do 35 godina koja ima djecu. Na “crni petak” se prema istraživanju najviše prodaju modni proizvodi – odjeća, obuća, torbe, nakit, ali i tehnička roba kao što su pametni telefoni, računari, tableti, zvučnici.
Ljudi rado kupuju i male kućne aparate kao što je toster ili aparat za kafu.