BRISEL – Velika većina influensera, tačnije njih 80 odsto, u svojim objavama na društvenim mrežama ne priznaje da reklamira određene proizvode ili usluge i time krši zakone Evropske unije, pokazala je objavljena studija EU.
Istraživanje sprovedeno na 576 influensera je pokazalo da skoro svi, tačnije 97 odsto, objavljuju komercijalni sadržaj, ali samo 20 odsto njih napominje da je u pitanju reklama, saopštila je Evropska komisija (EK).
Studija je sprovedena u 22 zemlje Evropske unije, Norveškoj i na Islandu, a stručnjaci su pregledali objave influensera na društvenim mrežama kao što su Instagram, Titktok, Jutjub, Iks (Tviter), Snepčet i Tvič.
Problematične marketinške prakse ukazuju na važnost modernog i snažnog zakonodavstva koja može da pomogne potrošačima na mreži, dodaje se u saopštenju Evropske komisije, prenosi Rojters.
Imena proveravanih influensera nisu navedena, ali je rečeno da će protiv njih 358 biti pokrenuta dalja istraga.