MUNCHEN – Šef proizvodnje u njemačkom proizvođaču automobila BMW želi da e-automobili nadmaše svoje benzinske konkurente tako što će električnim vozilima dati vlastitu traku na auto-putu.
Milan Nedeljković, šef proizvodnje BMW-a, također predlaže, u članku objavljenom u subotu u novinama Münchner Merkur, poseban pristup gradskim središtima i besplatan parking za e-vozila kako bi se povećala potražnja.

“Kad bi vas u gužvi stalno prolazili električni automobili, mnogi bi sigurno razmislili o prelasku”, rekao je Nedeljković.

Rekao je da bi takav povlašteni tretman bio alternativa planiranoj EU zabrani motora s unutarnjim izgaranjem, dodajući da državni podsticaji za kupnju dugoročno nisu razumni.

Uprkos kritikama na račun Njemačke kao proizvodne lokacije, BMW ovdje značajno povećava proizvodnju, rekao je Nedeljković.

“Ove ćemo godine u Njemačkoj proizvesti više od milion automobila”, rekao je Nedeljković, koji je takođe član uprave BMW-a.

Prošle godine BMW je proizveo 936.000 automobila u svojim tvornicama u Dingolfingu, Münchenu, Regensburgu i Leipzigu, dok je u Kini istisnuo 729.000 automobila, a u Sjedinjenim Državama 411.000. To iznosi 2,66 miliona automobila širom svijeta.

Nedeljković je rekao da je kompanija uložila pet milijardi evra (5,5 milijardi dolara) u njemačke pogone u posljednjih pet godina i da je profitabilna.

“Ali jasno je da konkurencija postaje sve teža u našoj matičnoj bazi.”

Razlozi su, kaže, birokratija, skupa energija i visoki troškovi lokacije. Industrija takođe treba čvrstu cestovnu mrežu, pouzdanu željezničku uslugu i digitalnu infrastrukturu, dodao je.

“Trenutno, međutim, doživljavamo egzodus industrijskih kompanija, posebno u sektoru srednje veličine i među dobavljačima. Ono što zapravo trebamo je upravo suprotno”, rekao je član uprave BMW-a – “naime uspostava novih tehnologija.” (Seebiz, Foto Pixabay)