
MINHEN – Nemački proizvođač automobila Be-Em-Ve (BMW) objavio je da je njegov neto profit u prvom kvartalu 2025. godine pao za 26,4 odsto međugodišnje na 2,2 milijarde evra, prije svega zbog naglog slabljenja prodaje u Kini.
Kompanija je u pomenutom periodu ostvarila prihod od 33,8 milijardi evra, što je pad od 7,8 odsto u odnosu na prethodnu godinu, prenosi “Viršaftsvohe”.
Be-Em-Ve je prvom tromjesečju ove godine prodao 586.000 vozila, za 1,4 odsto manje nego lane, a na ključnom kineskom tržištu se suočio sa žestokom konkurencijom tamošnjih brendova koja je negativno uticala na sve evropske brendove.
Uprkos slabom početku godine i negativnim signalima sa ključnih tržišta, Be-Em-Ve ostaje pri prognozi da će dobit prije oporezivanja u 2025. ostati na nivou prethodne godine, što bi značilo približno 11 milijardi evra.
U zvaničnom izvještaju se, međutim, upozorava da bi dalje promjene carina i globalna neizvjesnost mogle izazvati odstupanja od plana.
Kompanija se još nije suočila sa efektima viših američkih carine, ali nove tarife bi mogle da donesu milijarde evra dodatnih troškova.
Be-Em-Ve je još jedan u nizu njemačkih proizvođača automobila koji ima probleme.
Mercedes-Benz je u prvom kvartalu zabilježio pad profita za 43 odsto, a Audi za 14,4 odsto, ali sa znatno nižom bazom iz prethodne godine.
Folksvagen, kao vodeći njemački proizvođač, takođe je zabilježio pad profita od 41 odsto na 2,2 milijarde evra, isto kao i Be-Em-Ve. Ifo indeks poslovne klime za njemačku auto-industriju trenutno iznosi minus 30,7 poena, što ukazuje na duboku krizu, navodi ekonomski nedeljnik. (Agencije, Foto Pixabay)