Postoji veliki broj kompanija ili sajtova koji nemaju svoje blogove. Razlozi zbog kojih oni ne vode blog o svom poslovanju ili o svojoj djelatnosti su različiti.

Veoma čest razlog je to što preduzetnici smatraju da im pisanje bloga oduzima previše vremena i energije. Drugi razlog može biti što predstavnici firmi smatraju da nemaju šta zanimljivo da napišu na svom blogu.

Na kraju krajeva, svi razlozi za nepisanje bloga se svode na isto. Postojanje sumnje da ulaganje energije i truda u blog neće biti isplativo.

Ova sumnja je dijelom opravdana.

Činjenica je da nijedna kompanija neće da uloži nedjelje ili mjesece pišući blog, a da od toga ne ostvari nikakve prihode ili koristi.

Međutim, blog donosi ogromne koristi za kompanije koje ga pišu, naravno pod uslovom da je blog kvalitetan i da pruža određenu vrijednost posjetiocima/kupcima.

U nastavku teksta navedene su određene prednosti pisanja bloga za nečiji biznis kao i načine na koje blog može da utiče na vaše poslovanje, odnosno na vaš brend.

Vi sami odlučite da li se isplati uložiti potreban trud za vođenje bloga.

Blog u značajnoj mjeri utiče na ponašanje potrošača

Internet istraživanja pokazuju da više od polovine korisnika interneta čita različite blogove. Pored toga, istraživanja su pokazala da većina i uživa u čitanju blogova koji su relevantni za brend koji ih interesuje.

Uzimajući ove podatke u obzir, shvata se koliko je brend sa blogom u prednosti u odnosu na brend koji ovo ne praktikuje.

Sa druge strane, danas se sve više razvija trend u kom internet korisnici sve više vjeruju blogovima koji su na oficijelnim stranicama kompanija. Ipak se vlasnik (ili zaposlen u kompaniji) bolje razumije u posao kojim se bavi više od deceniju (na primjer), u odnosu na potrošača koji je došao po nekoliko savjeta.

Ukoliko potrošač posjeti vašu stranicu i pronađe savjet koji mu donese poboljšanje, velika je vjerovatnoća da će i kupiti proizvod, nadajući se istom rezultatu.

Povećanje prodaje uzrokovano blogom

Pisanje bloga se pokazalo kao jedan od najboljih načina za osvajanje novih klijenata. Ovome u prilog ide i činjenica da je 57% kompanija koje vode blog, privuklo nove kupce upravo preko svog bloga.

Logičan zaključak koji proizilazi iz ovoga je da više pisanja, dovodi i više kupaca na sajt.

Ovo proizilazi iz razloga što će blog prije privući pažnju potencijalnih potrošača u odnosu na reklame ili banere. Pored toga, vaši pratioci mogu mnogo više da nauče o vama i vašim proizvodima samo čitajući vaš blog.

Ne postoji efikasniji način na interentu za predstavljanje vašeg brenda u odnosu na blog.

Blogovi povećavaju broj posjeta na vašem sajtu

Kompanije koje imaju blog ostvaruju i do 80% novih posjeta, što je mnogo više u odnosu na one koje ga nemaju. Često pisanje bloga može povećati mjesečni broj posjeta čak za polovinu.

Objavljivanje tekstova na blogu na društvenim mrežama dovodi do još većeg broja posjeta. Osim toga, česti tekstovi kvalitetnog sadržaja mogu biti dio email kampanja putem kojih se broj posjetioca značajno može povećati.

Pored toga, čestim pisanjem i korišćenjem pravih riječi, relevantnih za vašu profesiju popravlja se i SEO optimizacija sajta. Na taj način pozicija sajta sa strane pretrage se poboljšava, što uzrokuje nove dolaske na vaš sajt direktno sa pretraživača (Google, Yahoo…).

Kako da imate kvalitetan blog?

Nije bitno samo imati blog, važno je imati kvalitetan blog. Postoje neka ustaljena pravila vezana za blog koja dovode do uspjeha. Prateći sljedeće savjete, velika je vjerovatnoća da će blog biti uspješan.

Prije nego što počnete sa pisanjem bloga utvrdite svoje prioritete. A jedan od najvažnijih treba da bude pružanje kvalitetnog sadržaja vašoj publici.

Zatim pokušajte da pišete zanimljive i korisne članke koji će biti laki za čitanje. U suprotnom ćete postati naporni i vaš blog neće imati efekta.

Kada napravite blog, važno je da izgradite i publiku koja će vas pratiti. Najefikasniji načini za to je pored kvalitetnih članaka i dobrog SEO-a putem društvenih mreža ili email marketinga.

Izgradite kvalitetne kanale za prikupljanje informacija.

To mogu da budu, na primjer, velike strane kompanije iz vaših djelatnosti koje i same imaju blog. Zanimljivi sajtovi, forumi ili blogovi o temama kojima i sami hoćete da se bavite i slično.

Bitno je da imate konstantan priliv ideja i inspiracija za vaš blog kako ne biste prekidali sa ovom praksom.

Važno je napomenuti da je vođenje bloga dugoročan posao. Morate znati da nećete vidjeti rezultate u kratkom vremenskom periodu i ukoliko se ne odlučite da redovno ažurirate vaš blog, postoji šansa da bude neisplativ.

Mnoga istraživanja su pokazala da je ovaj vid interent promocije efikasan, ali samo ako se koristi na pravi način.

Kada budete donosili odluku o blogu, zapamtite da se postovi koje objavljujete čuvaju na internetu zauvjek i ujvek mogu da se pronađu. Čak se stariji postovi i bolje rangiraju od novijih, odnosno postaju vrjedniji za vas kako vrijeme prolazi.

Iz tog razloga nema marketara na interentu koji vam ne bi preporučio vođenje bloga na svom veb sajtu.

(Marketinguj.me)