LONDON – Najveće svjetske prehrambene kompanije kao što su Pepsiko, Nestle i Unilever u zemljama s niskim prihodima prodaju proizvode koji su manje zdravi u poređenju sa produktima koje plasiraju u bogatijim zemljama, navodi se u objavljenom izveštaju neprofitne organizacije Access to Nutrition Initiative (ATNI).
Organizacija je za analizu koristila sistem ocjenjivanja “Health Star Rating” koji rangira proizvode na skali od jedan do pet u zavisnosti od toga koliko su zdravi.
Ocjena iznad 3,5 se smatra zdravim izborom, a petica je najviša ocjena.
Eksperti su zaključili da prosečna ocjena za proizvode globalnih prehrambenih kompanija koji se prodaju u državama sa niskim prihodima iznosi 1,8, dok su njihovi proizvodi koji se prodaju u bogatijim zemljama dobili prosječnu ocjenu 2,3. Jasno je da to što kompanije prodaju u najsiromašnijim zemljama svijeta nisu zdravi proizvodi, izjavio je direktor istraživanja organizacije ATNI za Rojters.
Industrijski prerađena hrana igra sve veću ulogu u porastu gojaznosti širom svijeta. Sjvetska zdravstvena organizacija procjenjuje da više od milijardu ljudi pati od prekomjerne težine, a Svjetska banka procenjuje da 70 odsto gojaznih osoba živi u zemljama koje imaju niske i srednje prihoda.
Nestle je odgovorio na izvještaj saopštenjem u kome se navodi da je kompanija posvećena povećanju prodaje nutritivno bogatijih proizvoda, dok je portparol Pepsika odbio da komentariše tvrdnje iz izvještaja, dodaje britanska agencija. (Agencije, Foto Pixabay)