Švedski modni lanac H&M ostvario je iznenađujući operativni profit u prvom kvaratalu ove godine, pošto su primijenjene mjere za smanjenje troškova počele da daju rezultate, iako je prodaja proljećne kolekcije usporena.
Ovaj modni lanac pokazuje znake poboljšanja kontrole nad troškovima, iako imaju probleme u konkurenciji sa velikim španskim rivalom Inditeksom, u čijem vlasništvu su Zara i drugi brendovi, kao i sa brzorastućim onlajn maloprodajnim lancima “SHEIN” i “Temu”.
Hladno vrijeme na mnogim ključnim tržištima H&M spriječilo je kupce da pazare proljećnu odjeću, saopštila je kompanija, što je uticalo na prodajne rezultate u martu, prenosi Rojters.
Akcije ove kompanije su skočile za osam odsto na ranom trgovanju nakon objave rezultata, a trgovci komentarišu da je ovo kretanje na tržištu pojačano kratkim pozicijama.
Operativni profit u prvom fiskalnom kvartalu švedske grupe iznosio je 725 milona švedskih kruna, u odnosu na profit od 458 miliona kruna godina dana ranije, dok je operativno profitna marža iznosila 1,3 odsto, odnosno 0,9 odsto za godinu ranije. “Početak godine pokazuje da smo napravili dodatne korake prema cilju kako bi smo postigli operativnu maržu od 10 odsto u sljedećoj godini”, rekla je izvršni direktor H&M Helena Helmerson.
Analitičari smatraju da će biti veoma izazovno za H&M da dostignu maržu od 10 odsto u 2024. godini.