Uz Filipine i Kinu, Indija je jedna od najvećih zemalja u kontekstu broja pomoraca za globalnu brodarsku industriju.
Uzlet broja zaraženih posljednjih mjeseci i problemi s vakcinacijom stoga su teško pogodili brodarski sektor.
Luke širom svijeta sada zatvaraju vrata indijskim posadama i brodovima. Kompanije insistiraju na vakcinisanim radnicima i pomorcima, donoseći loše vijesti za ionako rastegnuti pomorski sektor.
To je situacija koja je poznata hiljadama pomoraca širom Indije koji ne mogu izaći iz zemlje. S druge strane, brodarske vlasti takođe su savjetovale indijskoj posadi koja se trenutno nalazi na moru da “odustanu od odjave s broda” dok se situacija ne popravi.
“Glavno je pitanje da su pomorci određeni kao osnovni radnici, kako na nacionalnoj razini, tako i u nekoliko drugih zemalja, što znači da bi im vlada trebala dati vakcine kao prioritet”, rekao je Abdulgani Serang, glavni sekretar Nacionalne unije pomoraca u Indiji.
“Ali to se ne događa u Indiji.”
Rekao je da su pomorske vlasti postavile namjenske ustanove za vakcinaciju pomoraca u lučkim bolnicama u gradovima poput Mumbaija, Kolkate i Kochija.
“Ali glavni je problem što vakcine jednostavno nisu dostupne”, rekao je Serang.
Procjenjuje se da je 240.000 pomoraca u Indiji uglavnom između 18 i 45 godina, starosne grupe koja je od 1. maja trebala primiti vakcine ndijske proizvodnje Covishield i Covaxin. No, nestašica zaliha prisilila je vlasti u mnogim državama da odgode vakcinaciju.
“Nevakcinisani indijski pomorci sada su u nepovoljnijem položaju u odnosu na ljude drugih nacionalnosti koji bi mogli popuniti svoja radna mjesta, na primjer Indonežani ili Kinezi koji su primili prioritetne vakcine u svojim zemljama”, rekao je Serang.
“Ne postoji opšta zabrana za indijske posade. Ali vlasnici brodova brinu se hoće li ih uzeti.”
Već su luke poput one u Singapuru i Fujairahu u Ujedinjenim Arapskim Emiratima zabranile brodovima promjenu članova posade koji su nedavno putovali iz Indije. Prema izvještajima, kineska luka Zhoushan zabranila je ulazak brodovima ili posadama koji su posjetili Indiju ili Bangladeš, a koji su se takođe borili s talasima COVID-a u posljednja tri mjeseca.
„Toliko je nestabilnosti i neizvjesnosti. Pravila se stalno mijenjaju ”, rekao je Rajesh Unni, osnivač i izvršni direktor singapurske “Synergy Group”, kompanije za upravljanje brodovima. “Većina vlasnika brodova s kojima razgovaramo kažu da je prevelik rizik promijeniti promjenu posade slanjem ljudi iz Indije.”
Njegova je kompanija privremeno zamrznula sve promjene posade iz Indije. Unni je rekao da su pomorci koji dolaze iz Indije bili pozitivni na COVID unatoč karantinu i negativni prije ukrcaja. Strahuje se i od prenosivije varijante, B.1.617, za koju se navodi da stoji iza ubrzanja indijskog eksplozivnog izbijanja.
Sa sve većim brojem morskih luka i zračnih luka koje zatvaraju vrata pomorcima iz i iz Indije, brodske kompanije kažu da to dovodi do uskih grla u promjeni posade. Nekoliko kompanija privremeno angažuje pomorce iz drugih država kako bi zamijenili Indijce koji se planiraju ukrcati na brodove.
Carl Schou, izvršni direktor Wilhelmsena, dobavljača posade u norveškom vlasništvu, rekao je da ta grupa 15% od svojih približno 10 000 radnika dolazi iz Indije, uglavnom časnika. Kompanija je zaustavila promjene posade u Indiji od 24. aprila do barem kraja maja i traži druge nacionalnosti kako bi ispunila praznine.
“Ali to nije tako lako kako zvuči. Određeni segmenti poput tankera za plin i naftu imaju vrlo specifične zahtjeve u pogledu kompetentnosti i nivoa iskustva “, rekao je Schou. “Većina našeg dobro kvalifikovanog stanovništva dolazi iz Indije. Dakle, odjednom smo izgubili najvažniji izvor časnika. Ući u našu širu mrežu i pronaći pravu posadu koja odgovara točnim kriterijima je popriličan problem. ”
Uprkos poremećajima koje je izazvala hitna zdravstvena situacija u Indiji, malo ko misli da će to imati neposredan utjecaj na kretanje trgovačkih brodova koji prevoze oko 90% globalne trgovine.
“Plovila se ne zaustavljaju zbog problema s promjenom posade. Nekoliko brodova moglo bi se odgoditi, ali to neće imati uticaja na mrežu ili lanac snabdijevanja ”, kaže Adhish Alawani, portparol Maerska, najveće svjetske kompanije za prevoz kontejnera, koja ima bazen od 4.000 pomoraca iz Indije.
“Zabrinjava to što je ovo više ljudska kriza u kojoj bismo još jednom mogli vidjeti kako pomorci ostaju na brodu mnogo duže nego što im je predviđen ugovor jer ne mogu doći na obalu i odletjeti kući”, rekao je.
Prošle godine, zbog zatvaranja granica i ograničenja putovanja proizašlih iz pandemije, procjenjuje se da je 400 000 pomoraca na neodređeno vrijeme zapelo na brodovima, što je dovelo do problema s umorom i mentalnim zdravljem i sigurnošću.
Rukovoditelji brodova kažu kako je jedini izlaz iz situacije da pomorci dobiju prioritet u globalnom uvođenju vakcinacije.
“Širom svijeta postoji oko 1,6 milijona pomoraca i to je možda jedan dan proizvodnje za jednog od ovih proizvođača vakvina”, rekao je Schou. “Samo jedan dan i pokrili ste sve pomorce koji su toliko važni za globalnu trgovinu i za održavanje svijeta.”