VAŠINGTON – Kompanija Majkrosoft objavila je nove planove kako da vještačku inteligenciju učini dostupnom većem broju korisnika, kao odgovor na dostignuća rivalske kompanije Gugl u istoj oblasti.
Kako navodi Rojters, Majkrosoft je juče predstavio novi ”Kopilot”, odnosno asistenta-vještačku inteligenciju, za paket Majkrosoft 365, koji obuhvata Vord, Eksel, PauerPoint i Autluk.
”Verujemo da će ova sljedeća generacija vještačke inteligencije otključati novi talas rasta produktivnosti’, rekao je izvršni direktor Majkrosofta Satja Nadela, u danu kada su cijene akcija Majkrosofta porasle za oko četiri odsto.
Rojters navodi da je pomama za ulaganjem i pravljenje novih proizvoda baziranih na vještačkoj inteligenciji započela prošlogodišnjim puštanjem u rad ChatGPT-ja, odnosno aplikacije za ćaskanje sa vještačkom inteligencijom, koja je, kako se navodi, pokazala potencijal takozvanih velikih jezičkih modela.
Takva tehnologija uči iz već postojećih i dostupnih podataka kako da kreira novi sadržaj, a ove nedjelje kompanija koja je kreirala tu aplikaciju, OpenAI, najavila je lansiranje verzije GPT-4. Funkcije te aplikacije podržava Majkrosoftova aplikacija Kopilot, a iz te kompanije najavljuju da će aplikacija ”podstaći više ljudi da koristi paket Ofis i povećati razdvajanje u odnosu na konkurente”.
Potpredsjednik kompanije Majkrosoft Džon Fridmen je rekao da ćaskanje sa Majkrosoftovom aplikacijom predstavlja najveće iskustvo iz kojeg aplikacija može da uči.
”Na primjer, korisnik može da upita: ”Reci mom timu kako da ažuriramo strategiju proizvoda”, a vještačka inteligencija će uzimati podatke iz mejlova od tog jutra, sastanaka ili četova”, rekao je Fridmen.
On je dodao da na duge staze, vještačka inteligencija treba da bude personalizovanija. ”Često tjeramo ljude da se prilagode mašinama i sistemima koje smo napravili. Ovo je stvar koja će početi da se prilagođava vama”, zaključio je Fridmen. (Tanjug)