SARAJEVO – Dan zaljubljenih je datum u godini kada zaljubljeni širom svijeta, pa i u Bosni i Hercegovini troše više nego ikada ranije, što pokazuje i povećanje od 31% u broju transakcija izvršenih u periodu neposredno uoči i na sam praznik u protekle tri godine.
Korisnici sve više novca troše kako bi dragoj osobi i sebi priuštili neprocjenjiva iskustva, a manje za kupovinu tradicionalnih poklona poput cvijeća, nakita i ljubavnih čestitki.
Pokazuju ovo podaci “Mastercard Loveindexa”, prema kojem je u porastu i broj rezervacija hotelskog smještaja do 22%, kao i bukiranja letova za odlazak na romantične destinacije do 13% na globalnom nivou. U BiH prošle godine zaljubljeni su potrošili više od 18.000 evra na rezervacije letova i prevoza, te više od 300.000 evra na rezervacije hotelskog smještaja uoči Dana zaljubljenih. Hrana i dalje predstavlja siguran put do srca, što pokazuje i podatak da se potrošnja u restoranima uduplala u posljednje tri godine, dok se ukupna vrijednost transakcija u odnosu na prethodnu godinu povećala za 21% i iznosi više od 225.000 evra.
“‘Mastercard LoveIndex’ daje jedinstven uvid u to kako se potrošačko ponašanje vremenom mijenja. Primat neprocjenjivih iskustava u odnosu na tradicionalne poklone jasno ukazuje na to da današnje generacije koriste Dan zaljubljenih kao priliku da dožive zajednička iskustva. Danas je lakše rezervisati i otputovati na željenu destinaciju nego što je to bilo ranije, što takođe utiče na povećan broj rezervacija letova i hotela putem interneta neposredno prije praznika u posljednje tri godine”, izjavili su iz kompanije “Mastercard”.
U periodu oko Dana zaljubljenih tokom posljednje tri godine na globalnom nivou online kupovina je porasla za 57% po broju transakcija. “Mastercard LoveIndex” je godišnja studija o navikama i trendovima trošenja uoči Dana zaljubljenih koja analizira transakcije kreditnim, debitnim i prepaid karticama širom svijeta. Nova studija koja je obuhvatila kartične transakcije iz više od 53 zemalje širom svijeta, pokazala je da “ljubavna ekonomija” raste pet puta brže nego globalna ekonomija, sa potrošnjom od 17% za Dan zaljubljenih počev od 2017. godine, navode iz “Mastercarda”. (Indikator)