NIRNBERG – Njemački potrošači su uprkos blagom poboljšanju raspoloženja i nadalje pesimisti i ne žele da troše novac, zaključak je istraživanja njemačke agencije za istraživanje tržišta GfK i Nirnberškog instituta za tržišne odluke (NIM).
Indeks potrošačkog raspoloženja za februar je blago porastao sa januarskih minus 29,6 poena na minus 29 poena, navodi se na sajtu agencije GfK.
“Među potrošačima u Njemačkoj vlada velika nesigurnost”, objašnjava stručnjak za potrošače u Nirnberškom institutu za tržišne odluke (NIM) Rolf Birkl.
On je naveo da Njemačka i dalje čeka na ekonomski oporavak. Potrošači očekuju porast svojih prihoda u budućnosti, što predstavlja poboljšanje u odnosu na januar, ali nisu raspoloženi da troše već da štede novac.
Podindeks koji meri sklonost štednji je porastao sa januarskih 14 poena na 17,4 poena, što je najviša vrijednost od juna 2008. godine. Raspoloženje nejemačkih potrošača se vjerovatno neće značajno popraviti u bliskoj budućnosti, zaključuje se u saopštenju.