ČIKAGO – Kompanija Mekonalds objavila je da će utrošiti 100 miliona dolara kako bi pojačala prodaju nakon što je epidemija izazvana bakterijom ešerihija koli uplašila kupce i uticala na pad poslovanja firme u SAD.

Američki lanac restorana brze hrane saopštio je da su sporni hamburgeri „kvoter paunder” sada ponovo na jelovnicima širom zemlje i da ta firma ulaže pomenuti novac u marketing i druge programe, kako bi povratila povjerenje korisnika, prenosi Blumberg.

Prodaja Mekdonaldsovih proizvoda zapala je u probleme otkada su u oktobru američki Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) saopštili da istražuju slučajeve izbijanja ešerihije koli, za koje se pretpostavlja da su izazvani svežim narezanim lukom na vrhu pomenutog hamburgera.

Zbog epidemije bakterije jedno lice je preminulo, dok se razboljelo više od 100 ljudi, pa je lanac brze hrane povukao „kvoter paunder” iz 20 odsto svojih oko 13.000 prodavnica u SAD.

Prema podacima Blumberga, krajem oktobra prodaja je pala za skoro 12 odsto u odnosu na prethodnu nedjelju, nakon čega je počela skromno da raste, ali je i dalje u padu u poređenju s periodom prije godinu dana.

Akcije Mekdonaldsa su pale za oko sedam odsto od objave epidemije, čime su izgubljeni skoro svi prihodi firme od početka godine.

Epidemija je nastala kada je kompanija pokušavala da ubrza prodaju promocijama i velikim popustima, a Mekdonaldsov obrok u vrijednosti od pet dolara imao dobar odziv kod američkih kupaca sa niskim primanjima i povećao broj gostiju u trećem kvartalu, prije nego što je došlo do potresa izazvanog ešerihijom koli.

Iz CDC je saopšteno da su od bakterije oboljele 104 osobe u 14 američkih država. Uprava za hranu i lijekove je saopštila da ipak nema razloga za stalnu zabrinutost za bezbjednost hrane zbog izbijanja epidemije ešerihije koli u Mekdonaldsovim restoranima. (Kraj) jof/gri