Napokon su počeli radovi na francuskom kanalu Seine-Nord Europe (SNEC), glavnoj novoj evropskoj trgovačkoj ruti koja obećava povećanje ekonomskog bogatstva bloka.
Kada bude dovršen 2030, veliki infrastrukturni projekt od 107 kilometara značajno će povećati kapacitet za jeftiniju, bržu i manje zagađujuću riječnu trgovinu između Francuske, Belgije i Nizozemske.
Kako sada stoji, nesmetan tok trgovine između tri nacije osujećen je ograničenim kapacitetom užeg kanala Canal du Nord.
Zastarjeli riječni sistem bori se s novom generacijom velikih teretnih brodova koji pokreću međunarodnu trgovinu.
Nesreće s brodovima i sama težina prometa koji pokušava ploviti kroz kanal stvaraju frustrirajuća uska grla, što evropske firme košta dragocjenog vremena i novca.
Uprkos hitnoj potrebi za novim trgovačkim putem i projektu kanala koji je dobio zeleno svjetlo 2003. godine, decenije političkih natezanja i neslaganja oko finansiranja i konačne rute kanala zaustavljala su napredak, sve do sada.
SNEC je ulaganje francuske vlade, lokalnih vlasti i EU-a od 5,1 milijarde evra u ekonomsku i ekološku budućnost regije.
Analitičari sugerišu da bi nova ruta mogla ukloniti čak milion teških teretnih vozila s francuskih puteva svake godine.
Veličina projekta je zapanjujuća, uključuje čak šezdeset mostova, tri mosta preko kanala, sedam prevodnica i 700 hektara ekoloških plantaža.
Nicolas Ledoux, izvršni direktor firme Arcadis France, koja vodi projekt, rekao je da će kanal Seine-Nord Europe ne samo omogućiti modalni pomak s ceste na rijeku, već će stvoriti i dodatnu ekonomsku, logističku, poljoprivrednu i klimatsku vrijednost za teritorije kroz koje prolazi.
“Veoma smo ponosni što pomažemo u promociji riječnog prometa, visokoučinkovitog, ekološki prihvatljivog i ekonomičnog načina prevoza koji odgovara izazovu energetske tranzicije”, naveo je.
Novi kanal širok 54 metra zauzimaće dio plovnog puta Seine-Escaut i stvoriti prvu evropsku riječnu mrežu s kapacitetom za prihvat velikih brodova.
Povezaće sliv rijeke Seine s glavnim vodenim putevima sjeverne Francuske i Evrope.
Arcadis France vjeruje da će razvoj kanala ne samo podstaknuti nacionalne ekonomije, već i rast lokalnih ekonomija područja kroz koja prolazi.
Zelena radna mjesta biće stvorena kako kanal vijuga kroz zaštićena područja i prirodna staništa niza vrsta, što zahtijeva izgradnju koridora za divlje životinje i sadnju ekstenzivnih ekoloških plantaža, prenosi Biznisinfo. (Foto Wikipedia)