BERLIN – Njemački potrošači su uprkos blagom poboljšanju raspoloženja i dalje oprezni, zaključak je danas objavljenog istraživanja njemačke agencije za istraživanje tržišta GfK i Nirnberškog instituta za tržišne odluke (NIM).
Vrijednost indeksa potrošačkog raspoloženja za april je malo porastao sa martovskih minus 28,8 poena na minus 27,4 poena, navodi se na sajtu agencije GfK.
“Oporavak potrošačkog raspoloženja veoma sporo napreduje”, komentariše stručnjak za potrošače u Nirnberškom institutu za tržišne odluke (NIM) Rolf Birkl.
On je istakao da njemačkim potrošačima i dalje nedostaje sigurnost planiranja i optimizam za budućnost i da će održivi oporavak njemačke privrede još dugo trajati. Vrijednost podindeksa koji mjeri sklonost kupovini iznosi minus 15,3 poena, što predstavlja veoma nisku vrijednost.
Nasuprot tome vrijednost podindeksa koji mjeri sklonost štednji je pala sa 17,4 poena na 12,4 poena, ali je i dalje “veoma visoka”, ističe se u saopštenju. Njemačka tražnja je i dalje slabija zbog ekonomske neizvjesnosti i ne uspijeva da stimuliše privredu, zaključuje se u saopštenju.