NJUJORK – Prodaja u američkim prodavnicama i onlajn maloprodaji je na Crni petak porasla za 3,4 odsto u odnosu na isti period prošle godine, objavila je tehnološka kompanija u oblasti platne industrije Masterkard.

Prema podacima izvedenim uz pomoć makroekonomskog indikatora maloprodaje zasnovanom na realnim podacima o potrošnji pod nazivom Spending Pulse, američki potrošači su više kupovali na Crni petak nego u danima koji su mu prethodili, iako su im trgovci ponudili praznične popuste ranije nego obično, preneo je CNN.

Iz kompanije Masterkard istakli su da “kupci maksimalno iskorišćavaju sezonske ponude, dajući prioritet promocijama za koje vjeruju da imaju najveću vrijednost”.

Više ljudi se u petak odlučilo za onlajn prodavnice, gdje je zabilježen rast prodaje za 14,6 odsto u odnosu na 2023, dok je kupovina u prodavnicama za manje od jedan odsto veća nego prošle godine.

Na osnovu sagledavanja koje je napravio Adobe Analitics, onlajn kupci su potrošili 10,8 milijardi dolara u petak u poređenju sa 9,8 milijardi dolara u 2023.

Očekuje se da će Sajber-ponedeljak (Cyber Monday) ipak biti najveći dan kupovine u godini, jer se procjenjuje da će kupci potrošiti rekordnih 13,2 milijardi dolara, što bi bio porast od 6,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu. (Agencije, Foto Pixabay)