LJUBLJANA – Za razliku od turbulentne prethodne godine, kada je prodaja automobila u Sloveniji pala za dva posto, a povećala se za čak 20 posto u decembru, uslijedio je relativno slab januar 2020.
U Sloveniji je prvi put registrovano 6.215 novih privatnih automobila, što je osam posto manje nego u januaru prošle godine. Prema riječima automobilskih distributera, pad još ne znači da slijedi loša godina, a prodaja bi trebala doseći lanjski nivo. Kao i ranijih godina, registracije ne predstavljaju pravu sliku prodaje na slovenskom tržištu, a otprilike trećina automobila pronalazi krajnje korisnike na ostalim tržištima EU.
Prodaja u pojedinim klasama kretala se snažnije od uobičajenog tržišta, potvrđujući prognoze da se ukusi i zahtjevi kupaca mijenjaju. Dolazak novih modela na tržište će takođe imati veliki uticaj na prodaju u pojedinim klasama, kojih će biti mnogo u narednih nekoliko mjeseci.U nižoj klasi automobila, gdje Clio vlada desetljećima, nema velikih promjena. Ovogodišnji tržišni udio ostao je gotovo isti kao i prošle godine, tek nešto iznad 17 posto, pri čemu je prodaja pala za 8,51 posto, ili nešto više od cijelog tržišta. Ukupna prodaja automobila u ovoj klasi dosegla je 1.247 u siječnju, od čega je trećinu (420 vozila) presjekao renault clio, koji se trenutno prodaje u novoj i staroj generaciji.
Na drugom mjestu je sa znatnim zaostatkom (145 prodanih vozila) stigao je Volkswagen Polo, na trećem mjestu je Dacia Sandero sa 119 vozila. Stoga Grupa Renault (Renault i Dacia) ima 43,2% udjela u ovoj klasi.
Na drugom mjestu između klasa došlo je do zamjene. Niža srednja ili kompaktna klasa izgubila je 5,3 postotna boda u januaru, slijedeći 12,5 posto tržišta. Prodaja u ovoj klasi smanjena je na 908 vozila. Octavia, Volkswagen Golf i Renault Megane imaju vodeći položaj u njoj. Zajedno čine 50,6 posto prodaje. Ostali su modeli već daleko iza prve tri. Udio klase može rasti u proljetnim mjesecima, kada će se tržištu predstaviti novi Volkswagen Golf i Škoda Octavia, a Renault Megane osvježen stiže prije ljeta.
Prema trgovcima, kupci kompaktnih automobila su se i ovoga puta preselili u klasu povoljnih malih sportskih terena. Iako je njihov udio u ovoj godini smanjen za 0,5 postotnih bodova na 931 vozilo, on je još nadmašio kompaktnu klasu s 12,8 posto tržišta. Najprodavaniji model bio je Volkswagen T-cross, koji je privukao 194 kupaca i oduzeo 20,8 posto tržišta.
Renault Captur našao se na drugom mjestu sa 16 posto tržišta, no tek je u januaru lansirao je novi model koji još nije dosegao svoj prodajni potencijal. Pored toga, Volkswagen Group ima vodeći udio od 45% u maloj SUV klasi, a osim T-Crossa, dobro se prodaju i štete za Kamiq i T-Roc.
Januar je donio još jedan, očekivani, pomak. Prodaja i registracija električnih automobila povećana je s 35 na 116, čak 231 posto i dosegla je petinu prošlogodišnje prodaje. Rast se očekivao zbog straha od nižih subvencija Eko fonda. One sada iznose 7.500 evra, a mogu se smanjiti do kraja februara.
Drugi razlog je najava Volkswagen Grupe koja je u posljednjih nekoliko mjeseci prodala preko 280 električnih golf terena, nada i štete Citigu po znatno sniženim cijenama.
Ti automobili još dolaze na tržište, pa ih još nije vidljivo u registracijskoj statistici. Renault je već u januaru prodao više od 50 električnih modela Zoe. Prema statistikama u januaru, Volkswagen e-golf i renault zoe na prvom su mjestu sa 26 registracija.
U januaru su hibridi takođe postigli vidljiviji rast od 50% (statistika je takođe svrstana u rijetke priključne hibride). Od ukupno 189 vozila, Toyota je preuzela monopol, sa čak 89,5% tržišnog udjela. (Seebiz)