BANJALUKA – Predstavnici Ministarstva trgovine i turizma RS danas su, povodom Svjetskog dana zaštite prava potrošača, na Trgu Krajine u Banjaluci podijelili promotivni materijal radi boljeg upoznavanja javnosti o pravima i načinima zaštite potrošača.

Viši stručni saradnik za zaštitu potrošača u ovom ministarstvu Marica Đokić rekla je novinarima da na nivou RS ne postoji zakon o zaštiti potrošača, ali da je procedura njegovog donošenja planirana za ovu godinu.

Ona je dodala da na nivou BiH postoji zakon koji tretira ovu problematiku.

Govoreći o zaštiti potrošača u RS, Đokićeva je ocijenila da trenutno stanje nije zadovoljavajuće, ali da je daleko iznad nivoa iz prethodnog perioda, u čemu značajnu ulogu ima i saradnja sa udruženjima potrošača.

U RS ima devet udruženja koja su ispunila uslove za upis u registar koji vodi Kancelarija za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine i turizma RS.

Udruženje građana ”Don” iz Prijedora danas je Prijedorčanima na više štandova dijelilo promotivni materijal o pravima potrošača s ciljem da potrošačku kulturu podignu na viši nivo.

Izvršni direktor ove nevladine organizacije Murisa Marić rekla je da je akcija organizovana povodom 15. marta – Svjetskog dana potrošača.

“Radi informisanja potrošača o njihovim pravima i obavezama dijelimo letke u kojima ih obavještavamo na šta sve treba da obrate pažnju prilikom kupovine proizvoda ili usluga”, naglasila je Marićeva.

Ona je navela da su važne informacije za svakog potrošača, osim cijene, rok trajanja nekog proizvoda, deklaracija, račun, reklamacija, kao i to da je prije plaćanja robe neophodno pročitati i najsitnije podatke napisane na nekom proizvodu.

Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH smatra da je u BiH neophodno aktivnije realizovati politiku zaštite potrošača.

U saopštenju iz ovog ministarstva povodom 15. marta – Dana zaštite potrošača, navodi se da se u realizaciju politike zaštite potrošača aktivnije moraju uključiti Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Ombudsmen za zaštitu potrošača BiH, Savjet za zaštitu potrošača BiH, Konkurencijski savjet BiH, kancelarije za konkurenciju i zaštitu potrošača Republike Srpske i Federacije BiH, kao i udruženja potrošača.

Iz Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH podsjeća se da je 3. marta Savjet za zaštitu potrošača BiH usvojio Prijedlog godišnjeg programa za zaštitu potrošača BiH, kojim se definišu prioriteti vezani za tu oblast.

U saopštenju se obrazlaže da se Zakon o zaštiti potrošača provodi u javnom interesu i na sistematski način uređuje zaštitu osnovnih prava potrošača pri kupovini proizvoda i usluga.

Izvor Agencije