JAHORINA – Ministar trgovine i turizma RS Predrag Gluhaković rekao je danas na Jahorini da je prva posjeta generalnog sekretara Svjetske turističke organizacije Taleba Rifaija BiH čast i obaveza Srpske da uspješne primjere u turizmu bolje marketinški promoviše na svjetskoj turističkoj berzi.

Gluhaković je na prezentaciji najuspješnijih primjera turizma iz oblasti privatnog sektora BiH, te predstavljanju razvojnih planova i investicija na Jahorini, istakao da je zimski centar na olimpijskoj ljepotici u završnoj fazi.

“Zimski centar na Jahorini je u završnoj fazi, a ono što je potrebno je osnježavanje. Nadam se da ćemo ove godine imati pun kapacitet”, istakao je Gluhaković.

Prema njegovim riječima, RS ima gotov turistički proizvod, a to je rafting, što je pokazano prošlogodišnjom organizacijom svjetskog prvenstva, a tu je i “flaj fišing” – potencijal za koji RS sigurno može sa ponosom da kaže da je već njen gotov proizvod.

Gluhaković je istakao da Srpska može ponuditi i banjski turizam, na čelu sa banjom “Vrućicom” iz Teslića, u čiji hotel “Kardijal” je uloženo više od 20 miliona KM, od čega je Vlada RS obezbijedila pet miliona KM posredstvom dokapitalizacije.

On je dodao da “Kardijal” ima spa i velnes centar, zatvorene bazene, dodajući da banja “Vrućica” sada ima 650 savremeno opremljenih kreveta više, te da će uz zdravstveni, nuditi i komercijalni turizam.

“Biser RS je Etno selo `Stanišići` iz Bijeljine. Njime je impresioniran i generalni sekretar Svjetske turističke organizacije. Mi treba da budemo ponosni na jedan takav dragulj”, istakao je Gluhaković, navodeći da se ne smije zaboraviti ni vinarija “Vukoje” iz Trebinja.

Prema njegovim riječima, RS i Federacija BiH nisu u mogućnosti da se same odupru snažnim turističkim zemljama u svijetu, zbog čega je potrebno regionalno uvezivanje, na šta je ukazano i na nedavnoj konferenciji u Beogradu, a to je i sugestija Rifaija.

Gradonačelnik Istočnog Sarajeva Vinko Radovanović rekao je da posjeta Rifaija RS i BiH značajna za ovaj grad, jer Istočno Sarajevo u turizmu vidi jedan od svojih najvećih potencijala.

“Olimpijska ljepotica Jahorina i drugi turistički potencijali u gradu Istočno Sarajevo su svakako nešto o čemu mi intenzivno razmišljamo, i na čemu intenzivno radimo – na njihovoj promociji i uređenju, tako da je strategija razvoja grada turizam stavila na prvo mjesto”, istakao je Radovanović.

Prema njegovim riječima, u narednom periodu grad će, u skladu sa mogućnostima, ulagati u turizam, najviše u njegovu promociju, i naći će investitore koji će ulagati u infrastrukturu i poboljšanje svega što ovaj grad ima.

“Značajno je istaći i 2015. godinu, kao moguću godinu u kojoj će Istočno Sarajevo, zajedno sa Sarajevom organizovati zimski olimpijski festival, na našim olimpijskim planinama, što bi bilo značajno za razvoj turizma u Istočnom Sarajevu”, rekao je Radovanović.

Tokom današnje posjete generalnog sekretara Svjetske turističke organizacije Taleba Rifaia Jahorini, bila je upriličena prezentacija turističke ponude RS – olimpijske planine Jahorina, banje “Vrućice” iz Teslića, etno-sela “Stanišići” iz Bijeljine, vinarije “Vukoje” iz Trebinja, Rafting kluba “Kanjon” iz Banjaluke, te sportski ribolov – Ribnik.

FBiH predstavljali su: etno-selo “Herceg” iz Međugorja, hoteli “Evropa” iz Sarajeva i “Sunce” iz Neuma, putnička agencija “Fortuna” iz Mostara, Bjelašnica ZOI `84, te “Adria ski” Kupres.

Današnjoj prezentaciji prisustvovali su i čelni ljudi iz turizma na nivou entiteta, lokalnih zajednica, te BiH. Tom prilikom načelnik opštine Pale Slobodan Savić uručio je poklon – sliku generalnom sekretaru STO.

Generalni sekretar Svjetske turističke organizacije Taleb Rifai rekao je da u BiH mora biti osigurana jedna vrsta izbalansiranosti između razvoja turističkih proizvoda, turističke ponude i promocije, jer je turizam budućnost ove zemlje.

Rifai, koji se nalazi u prvoj, zvaničnoj posjeti BiH, istakao je tokom posjete Jahorini i prezentaciji najuspješnijih primjera turizma iz oblasti privatnog sektora u BiH, da je ovo pravo vrijeme za promociju, jer ljudi širom svijeta moraju saznati za turističke proizvode koje nudi BiH.

“Kada turisti dođu u BiH, ova zemlja će ostvariti određeni prihod koji se može dalje investirati u razvoj turističkih potencijala”, naglasio je Rifai, dodajući da je impresioniran onim što je za dva dana vidio u BiH, te da nije očekivao toliki nivo dostignuća.

Govoreći o turističkim potencijalima Republike Srpske, on je rekao da je imao priliku da vidi različite turističke proizvode – etno-selo, mogućnost raftinga, vinarije, te druge sjajne potencijale.

“Ono što smatram da je jako važno jeste da sve ove priče koje su turistički jako interesantne, treba predstaviti zajednički, kako na nivou BiH, tako i region u cjelini”, ocijenio je Rifai.

On je naveo da će ostatak današnjeg i sutrašnjeg dana provesti u razgovorima sa predstavnicima vlasti u BiH na svim nivoima, te privatnim sektorom o tome kako Svjetska turistička organizacija može pomoći u promociji RS, FBiH, BiH, te u brendiranju ove turističke ponude, jer to do sada nije učinjeno u zadovoljavajućoj mjeri.

Ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mladen Zirojević rekao je da je nesporno da BiH ima puno potencijala i prirodnih ljepota, te da ona ne može biti zadovoljna činjenicom da u bruto društvenom proizvodu turizam učestvuje sa samo 2,06 odsto, a da broj zaposlenih u sektoru ugostiteljstva i turizma, u odnosu na ukupan broj zaposlenih čini 4,59 odsto, što je ispod svakog evropskog i svjetskog prosjeka.

Prema njegovim riječima, cilj BiH, kada je riječ o ovoj grani privrede, je da se učešće u BDP poveća na šest odsto, što je svjetski prosjek, tako što će biti dovršena privatizacija hotelskog smještaja, edukacijom kadrova zaposlenih u sektoru ugostiteljstva i turizma.

“Takođe, treba uložiti dodatne napore u izgradnju puteva i druge infrastrukture koja služi turizmu, zakone prilagoditi standardima EU”, nagasio je Zirojević, dodajući da je Rifai zadovoljan činjenicom da je BiH stvorila vrlo solidan pravni okvir za regionalnu saradnju sa zemljama u okruženju.

On je istakao da još samo sa Hrvatskom nije potpisan sporazum o saradnji u oblasti turizma, te da se nada da će to biti učinjeno do kraja godine, jer potpisani sporazumi sa ostalim zemljama stvaraju jednu atmosferu koja je pogodna za stvaranje zajedničkog turističkog proizvoda, koji će biti lakše plasirati trećim zemljama.

Izvor Agencije