SOFJA – Bugarska komisija za zaštitu tržišnog natjecanja (CPC) objavila je 2. maja da je odobrila britansko-američko duvanskom divu (BAT) posao sa bivšim bugharskim državnim duvanskim monopolistom Bulgartabac za kupovinu tri marke cigareta i Bulgartabacovih distribucijskih podružnica.

Prema sporazumu, objavljenom prošlog mjeseca, BAT preuzima marke Victory, Eva Slim i GD i potpunu kontrolu nad Express Logistikom i Distribucijom u sporazumu koji se procjenjuje na više od 100 miliona eura.
U to vrijeme, BAT je saopštio kako će akvizicija povećati njegov tržišni udio u Bugarskoj na 40 posto, u odnosu na sadašnjih 12 posto.
Kao dio aranžmana BAT je postao i 100-postotni vlasnik Bulgartabacove maloprodajne mreže Lafka u Bosni i Hercegovini.

CPC je saopštio da predloženi sporazum ne "ograničava, spriječava niti narušava tržišno natjecanje", niti će dati BAT-u dominantnu poziciju na tržištu jer kompanija ima najmanje tri konkurenta u svim cjenovnim segmentima, što znači da ne može "funkcionisati nezavisno od svojih suparnika i kupaca".

Što se tiče distributucije, kompanija ima dva velika konkurenta na tržištu, a svaki pokušaj manipulisanja veleprodajnim tržištem u korist BAT-a bi samo mogao dovesti do gubitka tržišnog udjela i profitabilnosti, bez nužnog povećanja tržišnog udjela ili marži BAT-ovih marki, saopštio je regulator.

BAT, koji je prethodno pokazao interes za preuzimanj  Bulgartabca u poništenoj privatizacijskoj ponudi 2005. i tokom prethodne prodaje bivšeg monopoliste 2011., ima cilj zaključiti sporazum do kraja juna.(Indikator.ba)