VAŠINGTON – Potez kompanije Viber, koja ima oko milijardu korisnika, da prekine saradnju sa Fejsbukom izazvaće jezu u korporativnim kancelarijama Fejsbuka, a ako se još malo više pažnje privuče, to će verovatno voditi u stvarne promjene, rekao je danas u izjavi za Tanjug Vil Marlou, izvršni direktor istoimemene kompanije za digitalni marketing.

“ Fejsbuk želi da se prikazuje da nije medijska kompanija , da su samo tehnološka kompanija, I ne žele da se bave lažnim vijestima, govorom mržnje, političkim manipulacijama koje postavljaju korisnici koji se tu reklamiraju”, kaže on idodaje da tržište kaže da se sa takvim stavom ne slaže.

Trenutni problem tiče se Donalda Trampa I Fejsbukov navodni dogovor sa njegovom kampanjom, kaže on i dodaje da je problem u stvari nastajao već dugo vremena.

“ U stvari je problem što je Tviter promijenio svoj stav, ranije su sve velike platforme su bile na istoj strani, da su samo tehnološke kompanije, ali su sada pozicije Tvitera i Fejsbuka, opozitne”, kaže Marlou.

Dodaje da je Tviter nekoliko puta već preuzeo inicijativu u sklanjanu Trampovih tvitova , a Fejsbuk to izbjegava da uradi pa su komercijalni pritisci na njega počeli da se nagomilavaju

“ Imam simpatije prema Fejsbuku zato što su počeli sa idealističkom misijom da stvore transparentniji I otvoreniji svijet, ali ta vizija nije sprovedena u praksi I sada je u sudaru sa nasilnom stvarnošću”, ocenio je on.

Do odluke Vibera došlo je zbog toga što mnogi od milijarde njegovih korisnika smatraju da Fejsbuk treba da promijeni svoju poziciju.

“ Za Fejsbuk ovde nemamo puno simpatija, jer oni i dalje insistiraju da su tehnološka kompanija zato što su dionice tehnoloških kompanija vrlo vrijedne, pa je njihovo iskušenje očigledno”, rekao je on.

Dodao je da u Fejsbuku smatraju skupim da budu policajci sadržaja, jer za to kratkoročno nema nagrade, ali će na takve promjene biti prinuđeni ma koliko se otimali.

“ Fejsbuk je svoje propuste ranije morao da više puta prizna, da su dali netačne brojeve, vidjeli smo da su imali problem sa intefejsom jer ne daju svojim partnerima I reklamnim agencijama vrstu kontrole koje su tražili, ni nivoe pistupa koji su im neophodni da bi vodili kampanje, vidimo probleme u pitanjima bezbjednosti brenda, jer nisu reagoval i da bi zaštitili oglašivače od određene vrste izlaganja na reklamnom kanalu”, rekao je on.

Marlou kaže da je Fejsbuk ima problema i sa zaštitom podataja korisnika kao kod prodora Kembridž analitike, a sada najviše privlače pažnju pitanja govora mržnje i političkog uticaja.

“ Problem je kada imate ma koju kompaniju koja zarađuje toliko kao Fejsbuk, takva kompanija će praviti jak otpor promjenama bilo koje vrste”, zaključuje on.