BEČ – Direktor austrijskog lanca supermarketa “Špar” Markus Kaser, ističe da njegova kompanija ne želi da prihvati neopravdano poskupljenje proizvoda i najavljuje da bi, ako ne dođe do dogovora, proizvodi pojedinih proizvođača mogli biti izbačeni sa rafova.
Kaser je, za radio “Oe1”, kazao da pojedini koncerni žele da zarade na ovoj krizi, kao što su Nestle ili Unilever.
“Koliko dobiti ostvaruju na teret potrošača, ne znamo. Meni je važno pitanje da li je potrebno u ovo vrijeme da međunarodni ogromni koncerni moraju da ostvare 10, 15 ili 20 odsto dobiti od prometa i da to čak i povećavaju. Tu je sigurno dosta ostvareno na teretu potrošača”, uveren je on.
Kaser je kazao da se ne smiju poistovijetiti svi koncerni.
Rekao je da “Špar” cijene svakih proizvoda pojedinačno analizira i sarađuje u tome sa dobavljačima koji su na to spremni.
Ukazao je da postoje problemi sa onima koji nisu spremni na saradnju.
Objasnio je da vodi najprije razgovor sa koncernima koji najavljuju podizanje cijene svojih proizvoda, a ako razgovori ne pomognu onda se ide u oštrije pregovore.
“Ako nam ništa drugo ne preostaje onda moramo da uklonimo veći dio proizvoda nekog dobavljača iz regala, jer vidimo i da, kada su proizvodi postali preskupi potrošača ne žele da ih kupe”, objasnio je Kaser.
Prednost “Špara” je, kaže, što ima mnogo sopstvenih proizvoda kao alternativu preskupim poznatim markama.
Upitan da li bi na primjer i proizvodi Nivea mogli “izletjeti” sa rafova “Špara”, kazao je da je to apsolutno moguće.
“Sada je velika šansa za domaća preduzeća jer su fleksibilna. Multinacionalnim koncernima je svejedno ako austrijski supermarket izbaci njihove proizvode iz regala”, rekao je on.
Kaser je ukazao da “Špar” ostvaruje dobit u visini od jedan do tri odsto godišnje, što je potpuno drugačije od 15 ili 20 odsto, i dodaje da se bori protiv onih koji žele da ostvaruju dobit iznad 10 odsto tvrdeći da to moraju da čine.