MOSTAR – Aerodrom Mostar je aerodrom koju piloti izbjegavaju i novi CEO Marko Đuzel smatra da je to glavni problem što Mostar nema više linija. Naime Mostar se nalazi između brda i slijetanje i polijetanje je vrlo komplikovano, teško i izazovno.\

Stoga je Aerodrom prionuo na vrlo ozbiljan posao modernizacije procedura za slijetanje i polijetanje. Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi je napravila nove procedure za polijetanje i slijetanje iz Mostara koje su bitno savremenije, urađen je ozbiljan navigacijski napredak i Đuzel kaže “sve što je u ovom trenu postoji po pitanju procedura i navigacije će biti završeno u ovoj godini”.

U postupku je učestvovala i BHANSA. Stoga je sada polijetanje moguće i u smjeru grada, što do sada nije bilo moguće, a dovršavaju se i procedure slijetanja iz smjera grada. Cijeli posao će biti završen u idućih dva mjeseca. Sada piloti više neće morati prolaziti dodatne treninge u simulatorima za slijetanje u Mostar, prenosi Zamaaero.

Mostar želi biti alternativni aeordrom Sarajevu, pogotovo zimi kada Sarajevo ima ogromnih problema sa zatvorenošću zbog vremenskih uslova. Mostar nije nikada zatvoren, nema snijega, ima preko 300 sunčanih dana godišnje. Mostar je bliže Sarajevu nego Tuzla ili Banjaluka.

Ove zime Mostar želi biti alternativni aerodrom za Croatiu Airlines, što se omogućilo otvaranjem linije. O tome trenutno pregovaraju sa Croatiom Airlines. Ako to uspiju pokušat će postati alternacija i za ostale kompanije, posebno Eurowings, ali i sve ostale kompanije koje lete u Sarajevo.

Aerodrom je uradio i određene investicije, a upravo kreće u još jedan trogodišnji investicijski ciklus čime bi se ostvarili uslovi za bitno veći kapaciteta letova iz ZL Mostar, a aerodrom bi imao sve uslove koje avio kompanije traže.

Mostar planira uvesti svjetla središta piste, proširiti vozne staze za avione, te rekonstruisati terminalnu zgradu. Sve ovo planira se napraviti u idućih četiri godine. U tom periodu planira se investirati oko 5 miliona evra. Aerodrom Mostar nema master plan i počela je raditi na njemu. Master plan bi bio za idućih 30 godina razvoja Aerodroma Mostar.

Aerodrom Mostar treba oko 3 miliona evra da bi isplatio plate i osnovne troškove, tj. hladni pogon. Mostar se nada prometu od 40-50.000 putnika u 2024. Ako bi uspjeli dovesti neki LCC (low cost carrier), a što se nadaju, mogli bi u 5 godina imati 200-250.000 putnika, što je plan.  Ako ne uspiju dogovoriti neki LCC planiraju imati oko 60.000 putnika na letovima Croatie Airlines i charterima.

Zračna luka Mostar ima ogromnu podršku grada Mostara, no izgubila je podršku HNK, te Federacije BiH. Đuzel planira vratiti podršku Hercegovačko-neretvanskog kantona i Federacije, ali i ostalih okolnih kantona, posebno Zapadno-hercegovačke i Hercegbosanske županije, kao i lokalnih zajednica, gradova i opština u okolini stotinak kilometara od Mostara koje gravitiraju ZL Mostar.

Samo spajanjem potencijala i finansija svih njih ZL Mostar bi mogla iznaći dostatna sredstva za širenje te otvaranje novih linija. Prvi ugovor je potpisan sa gradom Ljubuškim koji učestvuje u finansiranju linije Zagreb-Mostar.

Đuzel naglašava da Split, Dubrovnik i Sarajevo uzimaju putnike Mostaru, tj. da putnici putuju preko ovih aerodroma umjesto preko Mostara. Kad bi Mostar svakom od ovih aerodroma uzeo 30.000 putnika oni to ne bi ni osjetili, a Mostaru bi to bio „čudesan“ promet od 100.000 putnika. Đuzel naglašava da putnici iz ovih aerodroma trebaju više od dva sata autobusom, a u slučaju Splita i Dubrovnika dodatan negativi efekt je prelazak granice. I tu vidi šansu Mostara.

Aerodrom Mostar ima velik problem egzodusa stručnjaka. Ona nije konkurentna i ne uspijeva finansijski zadržati radnike. Kako radi sa malim brojem ljudi, gdje pojedinci imaju više certifikata za nekoliko poslova, odlazak 2-3 stručnjaka godišnje sa certifikatima u inostranstvo je ogroman problem. To znači ponovno školovanje ljudi da dobiju certifikate a to je velik finansijski izdatak.

Mostar je sredio dobavljača goriva, pošto je trošak goriva najveći trošak zračnih prevoznika. Sada je Aerodrom Mostar konkurentniji sa cijenom nekih 15-20% nego prije. (Biznisinfo)