ČIKAGO – MekDonalds je saopštio da doživljava “značajan” udarac na poslovanje, jer kupci na Bliskom istoku i u drugim dijelovima svijeta bojkotuju tu kompaniju zbog njene podrške Izraelu.
Izvršni direktor Kris Kempčinski priznao je uticaj na poslovanje u postu na LinkedInu, okrivljujući za reakcije pojedinih klijenata dezinformacije, prenio je BBC.
On je drugi direktor velike američke firme koji se žali zbog uticaja tenzija između Izraela i Gaze na poslovanje. I poslovanje Starbaksa je pogođeno.
“Nekoliko tržišta na Bliskom istoku i neka van regiona doživljavaju značajan uticaj na poslovanje zbog rata i povezanih dezinformacija koje utiču na brendove poput MekDonaldsa”, napisao je Kempčinski u poruci.
On je istakao da je to obeshrabrujuće i neosnovano.
“U svakoj zemlji u kojoj poslujemo, uključujući i muslimanske zemlje, MekDonalds ponosno predstavljaju lokalni operateri”, dodao je Kempčinski.
MekDonalds se oslanja na hiljade preduzeća u upravljanju svojih više od 40.000 prodavnica širom svijeta. Oko pet odsto se nalazi na Bliskom istoku. Otkako je Hamas napao Izrael 7. oktobra, korporativni štab MekDonaldsa je pokušao da ostane po strani u vezi sa sukobom.
Ali u nedjeljama koje su uslijedile nakon napada, MekDonalds Izrael je saopštio da je podijelio hiljade besplatnih obroka pripadnicima izraelske vojske.
Potez je izazvao pozive na bojkot ovog brenda od strane onih koji su ljuti zbog izraelskog vojnog odgovora u Gazi, što je navelo vlasnike u većinski muslimanskim zemljama kao što su Kuvajt, Malezija i Pakistan da daju izjave u kojima se distanciraju od ovog poteza. Poruka Kempčinskog uslijedila je nakon ekslacije tenzija zbog bojkota poslednjih dana.