SIJETL – Isporuke Boingovih aviona pale su u prvom tromjesečju na najmanji broj od sredine 2021. godine, otkada se ta američka kompanija našla pod pojačanim inspekcijskim nadzorom, nakon što se u januaru tokom leta dogodio incident na jednom od njenih aviona modela “737 Maks 9”.
Kompanija je predala kupcima 83 aviona od početka godine do 31. marta, što je znatno manje u poređenju sa 157 u prethodna tri meseca, preneo je CNBC.
Kako navodi medij, Boing je samo u martu isporučio 29 letjelica, ali dodaje da kupci i dalje naručuju nove mlaznjake od američkog proizvođača, koji zajedno sa Erbasom dominira na tržištu velikih mlaznih aviona. Kompanija sa sjedištem u Sijetlu prošlog mjeseca prijavila je porudžbine za 111 novih aviona.
Boing već više od pet godina ima probleme sa svojim avionima, uključujući i dvije fatalne nesreće Boinga “737 maks” 2018. i 2019. godine u kojima je poginulo 346 ljudi, navodi CNN.
U januaru je tokom leta kompanije Aljaska erlajns zabilježena eksplozija na boku Boingovog aviona “737 Maks” , koja je stvorila rupu na trupu. Od nesreće, Federalna uprava za vazduhoplovstvo je pregledala Boeingovu proizvodnju 737 Mak i zabranila proizvođaču aviona da poveća proizvodnju mlaznjaka dok ne dovrši procedure kontrole kvaliteta.
Bezbjednosni problemi su doveli do kumulativnog gubitka Boinga od više od 31 milijarde dolara.