ZVORNIK – Kompanija „Alumina“ iz Zvornika planira da na svjetsko tržište u 2015. godini plasira više od pola miliona tona proizvoda, ističe direktor Sektora marketinga Radislav Filipović.

On naglašava da je menadžment definisao paletu novih proizvoda, te da je trenutno stabilizovan kvalitet na liniji proizvodnje hidrata i glinice sa niskim sadržajem lužine, i u pogledu hemijskog sastava i u pogledu bjeline.

„U potpunosti smo izašli na tržište sa zeolitom 3A, koji ima različite kvalitete, u zavisnosti od primjene, tako da tržištu nudimo 30 odsto, 40 odsto i 50 odsto izmjenjeni zeolit 3A“, navodi Filipović.

U strukturi proizvoda na glinicu se odnosi 210.000 do 230.000 tona, zatim više od 225.000 tona hidrata te između 70.000 i 75.000 tona različitih tipova zeolita.

Filipović očekuje da će kompanija na tržište EU izaći sa vodenim staklom.

On napominje da je kompanija u pogledu zeolita 4A-MS, koji se primjenjuje u sveri melekulskih sila, osim evropskog tržišta, uspjela da izađe na američko tržište, te da će u toku prvog kvartala naredne godine prodati više od 500 tona novog proizvoda na tržište SAD.

„Alumina“ se orjentiše prema renomiranim kupcima sa kojima planira da izgradi dugoročni partnerski odnos, što bi povećalo obostranu stabilnost i donijelo adekvatnu dobit.

Filipović podsjeća da je tržišna pozicija „Alumine“ značajno bolja u odnosu na prethodnu godinu što se tiče povećanja obima proizvodnje, a još više u pogledu značaja kompanije kao pouzdanog poslovnog partnera za kupce.

„Trenutno smo jedina kompanija na zapadnom Balkanu i južnom dijelu srednje Evrope koja svoju proizvodnju bazira na mineralnim sirovinama, i to iz lokalnih ležišta“, napominje Filipović.

On kaže da su sve druge kompanije u ovoj branši preorjentisane ili na proizvodnju koja zahtjeva proizvode „Alumine“ kao sirovinu ili su upotpunosti prestale sa radom.

Filipović navodi da su izvozni rezultati kompanije bili na zadovoljavajućem nivou, uprkos problemima.

„Imali smo otežavajuće okolnosti – problem snabdjevanja gasom, investiranje u rekonstrukciju kotla na Energani da bi izbjegli ograničenje kapaciteta, zatim poplave u maju i blokadu željeznice, kao i otkazivanje kupca iz Podgorice“, pojašnjava on.

Ipak, nije smanjivan kapacitet, već je u poslednja tri mjeseca ove godine povećan obim proizvodnje, čime su nadoknađene sve planirane količine za prodaju.

Filipović ukazuje da je važno postići da proizvodni program predstavlja dobru podlogu za preorijentaciju sa metalurškog tržišta na tržište primjene proizvoda u nemetaluškoj sferi, kao i proširenje asortimana proizvoda.

Direktor Sektora marketinga „Alumine“ naglašava da je menadžment definisao paletu novih proizvoda, te da je trenutno stabilizovan kvalitet na liniji proizvodnje hidrata i glinice sa niskim sadržajem lužine i u pogledu hemijskog sastava i u pogledu bjeline.

Kompanija je u ovoj godini akcent stavila na obezbjeđenje preduslova koji će omogućiti podizanje proizvodnih kapaciteta i razvoja novih proizvoda.

„Tu mislim na stabilno snabdjevanje sirovinama i energentima, na spremnost tehnološke opreme, te na obezbjeđivanje kapaciteta za odlaganje crvenog mulja, što će sve skupa omogućiti kompaniji podizanje proizvodnih kapaciteta i razvoju novih proizvoda.

U toku naredne godine aktivnosti kompanije biće usmjerene na nove projekte koji će dovesti do proširenja palete proizvoda, praćenih odgovarajućim investicionim ulaganjima“, zaključuje Filipović.

Predsjednik Upravnog odbora „Alumine“ iz Zvornika Mile Matić ocijenio je da je pravilnim poslovnim odlukama napravljen koncept koji je siguran garant budućnosti rada i profitabilnosti ove kompanije.

„Kontinuiranim praćenjem tržišta i prilagođavanjem potrebama kupaca, kvalitetu i dizajnu novih proizvoda, nastojimo da sačuvamo postojeći trend“, rekao je Matić i dodao da se „Alumina“ orijentiše prema renomiranim kupcima sa kojima planira da izgradi dugoročni partnerski odnos, što bi povećalo obostranu stabilnost i donijelo adekvatnu korist.

Matić je na novogodišnjem prijemu podsjetio da je „Alumina“ u 2014. godini realizovala značajne investicije, od kojih je najvažnija rekonstrukcija još jednog kotla na ugalj, čime je obezbijeđena energentska stabilnost i nezavisnost od drugih energenata, dok se na drugoj strani postiže ekonomičnost u proizvodnim troškovima.

Ističući da su znatna sredstva uložena u nadogradnju brane crvenog mulja kako bi se obezbijedili novi kapaciteti za odlaganje otpadnog mulja, Matić je naveo da su nedavno započete aktivnosti na projektu proširenja kapaciteta proizvodnje zeolita, čime će biti obezbijeđena godišnja proizvodnja zeolita od oko 85.000 tona.

On je dodao da „Alumina“ redovno isplaćuje plate, poreze i doprinose, dok se istovremeno, kao rezultat profitabilnog poslovanja, u kontinuitetu smanjuju obaveze koje su naslijeđene iz prethodnog perioda.

Matić je ocijenio je da je ova godina bila veoma teška, ali da je, uprkos svemu, poslovna godina uspješno zavšena.

Načelnik opštine Zvornik Zoran Stevanović očekuje da će 2015. godina biti bolja od prethodne, te da će u narednim godinama ovo područje zaobići poplave i suše.

„A i kada dođu problemi, vi u `Alumini` ste pokazali da se uspješno nosite sa njima, te da rješavajući ih, idete u pravom i dobrom smjeru“, rekao je Stevanović, poželivši da ova kompanija i dalje bude generator razvoja lokalne zajednice, Republike Srpske i šire.

Menadžment „Alumine“ je nagradio 16 radnika kompanije posebnim priznanjima za istaknuti doprinos i angažovanje na radnom mjestu u 2014. godini.

Osim menadžmenta i radnika kompanije, te stečajnog upravnika Lazara Đurđevića, prijemu su prisustvovali i poslanici u Narodnoj skupštini Republike Srpske Dušica Savić i Spomenka Stevanović, kao i zamjenik načelnika opštine Danijel Dragičević. (Agencije)