ZVORNIK – Kompanija „Alumina“ iz Zvornika plasiraće u toku ove godine blizu 1.000 tona zeolita na tržište SAD, saopšteno je iz ove kompanije.

U Sektoru marketinga „Alumine“ rečeno je da su prošle godine na američko tržište poslate probne količine zeolita za molekulska sita i da je, nakon određenog vremena i svih procedura u vezi sa provjerom kvaliteta i primjene ovog proizvoda, zeolit sa oznakom „Alumine“ zadovoljio zahtjeve američkih kupaca.

U „Alumini“ se nadaju da će naredne godine biti povećane prodajne količine zeolita na američkom tržištu.

„Očekujemo nove kupce, kao i to da ćemo uspostaviti redovno snabdijevanje zeolitom američkih kompanija sa kojima ćemo u kontinuitetu sarađivati u narednom periodu“, kažu u „Alumini“.

Prisustvo fabrike na američkom tržištu je još jedna potvrda renomea koji „Alumina“ ima na inostranom tržištu, kao jedan od najvećih svjetskih proizvođača zeolita koji ima primjenu u raznim industrijama.

U Marketingu „Alumine“ objašnjavaju da zvornička fabrika, u kojoj se više od tri decenije proizvodi zeolit za deterdžentsku industriju, radi sa vodećim partnerima, kako u sferi deterdžentskog zeolita, tako i molekularnih sita.

„Alumina“ je skoro stoodstotni izvoznik i svoje proizvode plasira u više od 20 evropskih zemalja, te na tražišta Rusije i Bliskog istoka.

Zbog nepredvidivih prilika na tržištu za kompaniju je važno da ima široku oblast primjene svojih proizvoda, a i široku lepezu kupaca u svakoj oblasti primjene, objašnjavaju u ovoj fabrici.

„Veoma je bitno da imamo dobru distribuciju tržišta. Događa se da pojedini kupci imaju problema u smislu značajnog smanjenja kapaciteta pa čak i zaustavljanje svoje proizvodnje usljed nepovoljnih trendova cijena njihovih proizvoda na tržištu“, navode u „Alumini“, dodajući da je cijena glinice varijabilna i trenutno veoma niska.

U ovakvim situacijama „iskakanje“ velikih partnera iz poslovnih ugovora može uveliko da se odrazi na fabriku, kao njihovog snabdjevača. „Kada imate više malih kupaca, onda je lakše amortizovati gubitak jednog ili dva kupca“, navode u Sektoru marketinga.

Rukovodstvo zvorničke kompanije nastoji da se maksimalno, koliko je moguće, ide u nemetalurški sektor, a zeoliti su jedan od nemetalurških programa.

Aktivnosti su zbog toga usmjerene na proširenje proizvodnog programa u alumosilikatnoj oblasti, posebno u dijelu molekularnih sita. Do sada su ponuđena četiri tipa zeolita za molekularna sita, a početkom iduće godine na tržištu će se naći još jedan proizvod iz ove oblasti.

Menadžment „Alumine“ je u protekle dvije godine investirao oko 1,6 miliona KM u proširenje kapaciteta i proizvodni program zeolita.

„Radimo na razvoju naših proizvoda i u ovoj sferi alumosilikatne hemije nastojimo da osvojimo još nekoliko programa koji će donijeti određeni benefit i obezbjediti stabilnost kompaniji“, ističu u „Alumini“. (Agencije)