BANJALUKA – U Agenciji za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF) Banjaluka smatraju da bi Vlada RS trebalo da im povjeri posao vođenja elektronskog (on-lajn) registra privrednih društava i ostalih subjekata koji su dužni da se registruju, jer ova institucija ima stručne kadrove, opremu i dugogodišnje iskustvo.

U saopštenju APIF-a navodi se da bi to bio doprinos Agencije stvaranju pogodnijeg poslovnog ambijenta u Srpskoj.

Direktor APIF-a Đorđe Mikeš rekao je da Agencija već vodi registre finansijskih izvještaja, žiro-računa u poslovnim bankama, poljoprivrednih domaćinstava i stare devizne štednje, što govori da ova institucija ima stručne kadrove, opremu i dugogodišnje iskustvo, što omogućava i efikasno vođenje elektronskog registra.

“APIF širom Srpske ima 44 poslovne jedinice koje bi privrednicima mogle mnogo pomoći i skratiti vrijeme potrebno za registraciju”, istakao je Mikeš i dodao da je riječ o konceptu po kome bi se sudovi rasteretili komunikacije sa strankama i svoj posao bi obavljali u elektronskoj komunikaciji sa APIF-om.

Prema njegovim riječima, sa istog mjesta i na isti način obavljala bi se komunikacija sa ostalim institucijama uključenim u proces registracije (statistički zavod, poreska uprava i drugo)

On je istakao da bi u tom procesu rok za registraciju, koji traje 45 dana, bio znatno skraćen, i to do nivoa kako se danas radi u Makedoniji koja je, prema analizi Svjetske banke, na petom mjestu u svijetu po efikasnosti, dok se istovremeno zadržavaju nadležnosti svih institucija uključenih u taj proces.

Izvor Agencije