VAŠINGTON- Apple će 12. septembra predstaviti svoj telefon nove generacija i spekuliše se da će zvanični naziv biti iPhone 8 ili ” iPhone Edition”.

Međutim, ono što je još bitnije jeste da Apple sve nade polaže u ovaj telefon, koji treba da ih izvuče i problema u koje su zapali. Naime, prema analizi “Guggenheim Securities” i njihovog analitičara Robrta Cihre, Apple se nada da će ovaj telefon biti njihov spas. Međutim, postavlja se pitanje, da li će to ovaj telefon zaista i uspjeti u tome?

Naime, prema grafikonu koju je uradio “Guggenheim Securities”, a koji poredi različite proizvodne linije i njihov doprinos ukupnom prihodu kompanije, vidi se da skoro sve proizvodne linije stagniraju već godinama.

Zapravo, 2016. godina je bila najgora godina za Apple i jedino odjeljenje koje je zabilježilo rast jesu ‘usluge’- aplikacije, sadržaj i softver za iTunes.

Upravo zato, ulozi, kada je riječ o novom iPhonu, su zaista veliki, jer svi od njega očekuju spas.

Pored novog iPhona, tu svakako računaju na poboljšane verzije iPhone 7s i iPhone 7sPlus.

Ako novi telefoni ne budu donijeli zaradu, onda će to umnogome uticati na stanje cijele kompanije.

Zadatak koji je pred Apple-om svakako nije trivijalan. Kako pokazuje nedavno urađena analiza “Deutsche Bank”, iPhone raste sporije nego cjelokupno tržište pametnih telefona.

Da je bilo koja druga kompanija u pitanju, ‘usluge’ bi rasle daleko više, jer bi Apple mogao da izgradi ogroman reklamni posao vezan za muziku, TV, filmove, i aplikacije koje prolaze kroz Apple ekosistem, baš kao što su to učinili ‘Google’ i ‘Facebook’ na svojim platformama.

I dok Apple još uvijek prodaje nešto reklamnog prostora (Apple News), sama kompanija je odustala od tog posla. Naime, u decembru je Apple ugasio svoj iAd, što je bila simbolična poruka; ‘Reklame nam nisu bitne’. Naime, filozofija Apple-a se više oslanja na to da svojim kupcima ponude dobar proizvod kojim će zaštiti svoju privatnost, a reklamiranje i privatnost rijetko kad mogu zajedno.

Dakle, Apple-ov problem je što su mu proizvodne linije u osjetnom padu, ali ne mogu iskoristiti prihod od reklamiranja kako bi ‘ublažili’ taj pad. Analitičar Cihra iz “Guggenheim Securities” o svemu tome kaže;

“Dakle, Apple ne može računati na reklamiranje i reklamni prostor, jer za razliku od internetskih kompanija poput Alphabet ili Facebook, čiji su poslovni modeli zasnovani na besplatnom prostoru i uslugama, a koje zatim unovče putem reklamiranja, Apple-ovi klijenti su već platili svoje proizvode, tj. kupili su”, kaže Cihra.

Cihra vjeruje da će novi iPhone biti rješenje koje Apple-u treba. Naravno, to će kompaniju načiniti ovisnom o iPhone-u (to možda i objašnjava zašto će novi iPhone biti skoro 1000 dolara, baš kao i svi raniji novi modeli).

Prognoze govore da će narednih godina, novi iPhone i unaprijeđene verzije činiti čak 66% prihoda Apple-a. Tu naravno ne treba zaboraviti ni ‘usluge’ koje već sada doprinose sa 25% rasta Apple-a. (Business Insider)