Prvi primjerci Audijevog elektropokretanog SUV-a do kupaca će stići naredne godine, a iz tvornice u Belgiji uskoro će izlaziti i manji električni SUV model Q4 e-tron.
Audijev električni SUV koji se prije dvije godine krio iza naziva e-tron došao je do drugog izdanja s kojim su stigla mnogobrojna unaprijeđenja, ali i novi naziv Q8 e-tron (uskoro i SQ8 e-tron).
Proizvodnja trenutno najvećeg Audijevog SUV-a koji pokreću samo elektromotori počela je u proizvodnim pogonima u Belgiji iz kojih je do sada već izašlo 160.000 primjeraka prvog modela e-tron, a prvi primjerci Audija Q8 e-tron 50 i 55 do kupaca će stići naredne godine.
S većim kapacitetom baterija (95 kWh) novi Q8 e-tron uz oznaku 50 s jednim punjenje može preći skoro 500 kilometara, a pokreću ga dva elektromotora koji kombinovano razvijaju 340 KS i 664 Nm obrtnog momenta koji se raspoređuje na obje osovine (quattro). Spomenute brojke dovoljne su za ubrzanje od 0 do 100 km/h za šest sekundi i 200 km/h.
Kapacitet baterija u verziji s oznakom 55 iznosi 114 kWh, a dva elektromotora u tom slučaju raspolažu sa 408 KS i (opet) 664 Nm obrtnog momenta. Automobil s integralnim pogonom iz mjesta do „stotke“ stiže za 5,6 sekundi, razvija 200 km/h i s jednim punjenjem baterija može preći nešto više od 580 kilometara.
Za sada se zna da će najsnažniji SQ8 e-tron pokretati tri elektromotora koji će kombinovano proizvoditi oko 500 KS i više od 970 Nm obrtnog momenta, a još uvijek nije objavljeno koliko će kilometara osiguravati baterije čiji je kapacitet jednak kapacitetu u verziji 55. Sve verzije će na 170-kilovoltnim punjačima za punjenje baterija od 0 do 80 posto trebati oko tridesetak minuta.
Od naredne godine u Belgiji će se proizvoditi i Audijev manji električni model Q4 e-tron. (Klix)