BANJALUKA – Skupština akcionara banjalučkog “Autoprevoza” juče je dala odobrenje Upravnom odboru preduzeća da otpočne proceduru prodaje izuzetno atraktivnih nekretnina u centru grada površine oko 21 dunum, koja uključuje i više javnih površina, među kojima i dio Vidovdanske ulice.

Odluku su nakon burne rasprave izglasali većinski vlasnici "Autoprevoza" Živko Babić, Sladomir Đurić i grupa malih akcionara, koju zastupaju preko punomoći, dok su protiv glasali Fond PIO, Fond za restituciju RS i veći dio prisutnih sitnih akcionara.

Većinski vlasnici i direktor "Autoprevoza" Dragoslav Mihajlović kazali su da će Administrativnu službu grada Banjaluka, koja je ranije tužila preduzeće osporavajući vlasništvo nad tim zemljištem, pozvati na razgovore o vansudskoj nagodbi.

"Administrativnoj službi grada ćemo već danas (srijeda) uputiti pismo namjere s ponudom za otkup zemljišta ili kompenzaciju za obaveze prema gradu u sklopu naše planirane dislokacije autobuske baze. Nije nam u interesu da vodimo sudske sporove sa gradom i želimo to riješiti na obostrano prihvatljiv način", izjavio je Babić.

On je pojasnio da je "Autoprevoz" to zemljište, na kojem je u doba Austrougarske izgrađena željeznička stanica, kupio 1968. od tadašnjih željeznica Jugoslavije, nakon čega je na njenom dijelu izgrađena postojeća infrastruktura, uključujući Vidovdansku ulicu. Babić je rekao da se "Autoprevoz", koji je privatizovan 2002, na osnovu tog ugovora u zemljišnim knjigama upisao kao posjednik tih nekretnina.

Vrijednost te lokacije, koja je u neposrednoj blizini Trga Krajine, prema njegovim riječima, još nije procijenjena. Međutim, u odluci Skupštine akcionara "Autoprevoza" iz maja 2007. koja je ostala na snazi, kao minimalna prodajna cijena kvadratnog metra utvrđuje se 500 KM, iz čega proizlazi da je početna cijena za cijelu lokaciju oko 10,5 miliona KM. Jučerašnja odluka kojom se dopunjava ranija iz 2007, pored mogućnosti prodaje zemljišta putem licitacije, uvodi se i mogućnost neposredne pogodbe u kojoj se početna cijena uvećava za 50 odsto.

Prisutni mali akcionari preduzeća izrazili su žestoko protivljenje namjerama većinskog vlasnika, smatrajući održanu sjednicu Skupštine akcionara nelegalnom. Ističu da radna tijela u kvorum za glasanje nisu uključila Udruženje malih akcionara "Autoprevoza" čime im je, tvrde, smanjen broj glasova.

Sitni akcionari su posebno burno reagovali na drugu usvojenu odluku Skupštine, kojom je Upravnom odboru dato zeleno svjetlo za otpočinjanje proces podjele "Autoprevoza" na dva preduzeća. Oni su to ocijenili nastavkom "cijepanja" firme započetog odlukama iz 2007. na osnovu koje su prodata Upravna zgrada "Autoprevoza" sa garažama i zemljištem, kao i poslovni prostor u Jevrejskoj ulici u centru Banjaluke.

Branko Predragović, predstavnik grupe malih akcionara, uvjeren je da najnovija odluka predstavlja uvod u stečaj i likvidaciju dijela "Autoprevoza", kojem će u podjeli ostati djelatnost gradskog prevoza.

"Sudu ćemo podnijeti tužbu sa zahtjevom za poništenje odluka sa nelegalne sjednice Skupštine akcionara", istakao je Predragović.

Predstavnici Fonda PIO i Fonda za restituciju RS, Gordana Trninić i Vlado Prpoš, glasali su protiv predloženih odluka uglavnom iz proceduralnih razloga. Ukazali su na nedostatak materijala iz kojih bi se ocijenila opravdanost procesa podjele preduzeća i prodaje nekretnina.

"Ovim važnim odlukama moralo se pristupiti daleko studioznije i stoga upućujem kritiku Upravnom odboru ‘Autoprevoza’ za neozbiljnost", istakao je Prpoš, koji je i pomoćnik ministra saobraćaja i veza RS.

Administrativna služba: Nema nagodbe, zemljište je naše

U Administrativnoj službi Banjaluka juče su, komentarišući najave većinskih vlasnika "Autoprevoza" o ponudi vansudske nagodbe, kazali da ostaju pri ranijem stavu da je lokacija stare autobuske stanice vlasništvo grada.

"Nismo obaviješteni o toj ponudi niti smo uopšte upoznati s održavanjem sjednice Skupštine akcionara ‘Autoprevoza’.

Mi ostajemo pri ranijem stavu da je navedeno zemljište u vlasništvu grada, zbog čega smo i tužili ‘Autoprevoz'", izjavio je Milenko Šajić, portparol Administrativne službe grada.

Ranije su objasnili da su grad Banjaluka i "Autoprevoz" 1979. ugovorili razmjenu nekretnina, kojom su tom preduzeću za ustupanje zemljišta stare autobuske stanice u Vidovdanskoj ulici dali gradsko zemljište za izgradnju nove stanice u Budžaku/Lazarevu. Ugovor, međutim, ističu, nije proveden u gruntovnici, jer "Autoprevoz" s tim nije saglasan, iako je izgradio novu autobusku stanicu na ustupljenom gradskom zemljištu.

Izvor Agencije