BANJALUKA – Skupština akcionara “Banjalučke pivare” usvojila je odluku o pokriću finansijskih gubitaka, koji su premašili nivo ukupnog kapitala preduzeća.

Akumulirani gubici “Banjalučke pivare”, koja se teško nosi s konkurencijom uvoznih piva, zaključno s krajem prošle godine, dostigli su 69,1 milion KM, dok je kapital preduzeća iznosio 65,2 miliona KM.

Skupština akcionara “Pivare” odlučila je da gubitke pokrije na teret osnovnog kapitala iz redovnih akcija u visini od 43,5 miliona KM, kapitala iz prioritetnih participativno-kumulativnih akcija za oko 16 miliona KM, dok je ostatak od 9,6 miliona KM pokriven statutarnim rezervama, emisionom premijom i zakonskim rezervama.

Kapital preduzeća nakon ovog smanjenja iznosiće 5,7 miliona KM.

Kako saznajemo, takav potez podržali su većinski vlasnik “Pivare”, investicioni fond “Altima” sa Kajmanskih Ostrva, Penzijski rezervni fond RS i dio malih akcionara, dok su predvodnici “opozicije” bili Fond za restituciju RS i prnjavorska firma “R&S Company”.

Uprava “Banjalučke pivare” u izvještaju o poslovanju za 2011. navodi da je pokrivanje gubitaka prvi korak u pravcu potpunog restrukturiranja bilansa stanja preduzeća koji će pomoći da se poveća knjigovodstvena vrijednost preostalih akcija do nominalne vrijednosti od jedne marke. To bi, napominju, trebalo da vodi poboljšanoj likvidnosti akcija na tržištu, što preduzeću daje mogućnost da prikupi novi kapital kroz novu emisiju akcija koju najavljuju najvjerovatnije za jesen.

Kao ključni poslovni problem Uprava “Banjalučke pivare” ističe iskorištenost kapaciteta ispod 30 odsto, čime se ne mogu pokriti fiksni troškovi i omogućiti profitabilnost preduzeća. U poslovnom izvještaju ukazuju da se nastavlja “izuzetno agresivan” ulazak uvoznih piva u BiH.

“Štaviše, pivare u susjednim državama koje su u vlasništvu velikih multinacionalnih kompanija ‘StarBev’, ‘Carlsberg’ i ‘Heineken’, sada, više nego ikad, fokusiraju svoja nastojanja na pokušaj da ‘Banjalučku pivaru’ i ostale domaće pivare izbace sa lokalnog tržišta agresivnim cijenama, promocijama i raznim drugim tehnikama koje su postale sve očiglednije u 2009. i 2010, zajedno sa opštim privrednim padom”, tvrdi Uprava “Banjalučke pivare”.

Izvor Agencije