SARAJEVO – Načinom na koji raspisuje tendere i odabire kompanije za gradnju dionica autoputa, država gura domaću građevinsku operativu u propast, ocijenili su juče članovi BH konzorcija.

Ovaj se konzorcij zajedno s još osam kompanija takmiči za izgradnju dijela autoputa na koridoru 5C od Kaknja do Bilješeva.

Ponude za ovu dionicu, na kojoj se radovi finansiraju kreditom Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), nedavno su otvorene, a najnižu cijenu dostavio je konzorcij hrvatskog “Vijadukta” i širokobriješkog “Heringa” – 43,1 milion eura.

BH konzorcij, u čijem sastavu su sarajevske firme GP “Put”, “Euroasfalt”, ŽGP i “Hidrogradnja”, “Putovi” Grude i “Asfaltgradnja” Visoko, je četvrtoplasirani sa ponudom od 46,9 miliona eura. Izbor najboljih ponuda i zaključenje ugovora s izvođačima radova očekuje se do kraja godine.

U BH konzorciju tvrde da su najbolji ponuđači za dionicu Kakanj – Bilješevo dali ponude po dampinškim cijenama, te da osim toga ne ispunjavaju ni sve uslove propisane tenderom.

“Predračunska vrijednost radova je 53 miliona eura sa PDV-om. Mi smo dostavili krajnje ‘ogoljenu’ ponudu samo da dobijemo posao i preživimo. Međutim, drugi su bili povoljniji, mada odgovorno tvrdim da nije moguće uraditi posao po ponuđenoj cijeni”, kazao je Šahzudin Jahjaefendić, direktor ŽGP-a.

On je ustvrdio da kompanije iz okruženja ne poštuju zakone BiH.

“Zakon o certifikaciji firmi propisuje da firme moraju biti certifikovane za radove koje raspisuje država. Međutim, sve firme koje su učestvovale na tenderu nemaju certifikaciju za nastup na bh. tržištu”, ustvrdio je Jahjaefendić.

Istakao je i da tender za dionicu Kakanj – Bilješevo predviđa da firme u krugu od 100 kilometara moraju imati kamenolom, asfaltne baze i betonare i da nijedna konkurentska ponuda ne ispunjava ovaj uslov. Zbog toga će, kazao je, BH konzorcij preduzeti poteze za zaštitu svojih interesa.

Admir Eminović, direktor GP “Put”, ustvrdio je da su sve članice BH konzorcija renomirane firme s referencama u zemlji i inostranstvu i poručio da ne žele biti podizvođači i priručna snaga drugima. Semin Mašić, direktor “Hidrogradnje”, podsjetio je da je ovo četvrti projekt na koridoru 5C koji će proći bez domaćih kompanija.

“Prvi lot na Sarajevskoj zaobilaznici dobio je slovenački SCT, drugi lot hrvatske firme ‘Ingra’ i GP ‘Dubrovnik’, izbačeni smo iz utrke za tunel Vijenac, a evo i dionica od Kaknja do Bilješeva biće građena bez nas”, istakao je Mašić.

Šaban Kadirić, predsjednik Sindikata građevinarstva BiH, naglasio je da je ovim projektom direktno pogođeno 3.000 radnika iz sastava konzorcija, a 12.000 ukupno, uključujući i podizvođače radova. Edhem Biber, predsjednik Saveza samostalnih sindikata BiH, kazao je kako je riječ o namještenoj utakmici za strane igrače sa domaćim sudijama.

“U BiH je zbog krize izgubljeno 75.000 radnih mjesta i ovo što se dešava samo je nastavak trenda. Ne znam kako će vlasti sastaviti budžete ako naše firme gube ovakav posao”, upozorio je Biber.

Ladislav Bevanda, direktor “Heringa” iz Širokog Brijega, koji sa “Vijaduktom” ima najbolju ponudu, kaže da uslove tendera diktiraju evropski finansijeri i da je bilo malo manevarskog prostora za njihove promjene.

“Imali smo svi priliku priliku igrati po istim kriterijima i dostaviti ponude. To što je BH konzorcij četvrti njihov je problem. Ko gubi, ima pravo da se ljuti”, kazao je Bevanda, navodeći da su resursi poput kamenoloma i betonare kupljivi i unajmljivi i da s te strane ne vidi problem.

Izvor Agencije