NJUJORK- Još kao tinejdžer, Ričard Brenson, vlasnik grupacije “Virgin Group” i poznati multimilijarder, nikada nije sanjao da će doći do onoga što je danas:

“Šta da vam kažem, smatrali su me najglupljom osobom u školi”, kaže Brenson i dodaje:”Nikada nisam mogao ni zamisliti da ću jednog dana biti uspješan”

Još kao učenik na koledžu se borio sa disleksijom. Imao je velikih problema da prati nastavu. Ali, ono što su mnogi smatrali njegovom manom, kasnije se ispostavilo da je bio izvor snage i odlučnosti:

“Ono što je interesantno kod ljudi sa disleksijom jeste da veoma često mogu uspjeti u stvarima koje ih istinski interesuju, ono čemu strastveno prilaze. U to doba, bio sam pasionirani zaljubljenik u mnoge stvari, ali se kasnije sve to iskristalisalo”, kaže Brenson.

Priznaje da je sve te svoje pasije pretvorio u jedno veoma uspješno carstvo. Naravno, bio je svjestan rizika koji nosi taj strastveni pristup poslu i životu.

Naime, svoj prvi posao je pokrenuo još u srednjoj školi. Bio je to magazin za mlade koji je nosio simbolično ime “Student”. Imao je svega 15 godina kada je pokrenuo magazin i već je bio napustio školu. Odlučio da počne putovati širom svijeta, priča sa ljudima, jer je vjerovao da tako može najbolje naučiti o životu.

Da bi uspio štampati magazin, morao je imati sredstva. Odlučio je da počne da prodaje ploče putem pošte. Taj njegov, naizgled bezazlen, posao pretvorio se u nešto ogromno “Virgin Records”.

“U početku sam obišao čak sedam izdavačkih kuća, ali mi niko nije želio izaći u susret. Onda sam odlučio da sam osnujem izdavačku kuću. Moram priznati, rizik se isplatio. Prodali smo milione i milione ploča”, kaže on.

Kada je “Virgin Records” stao na noge, Brenson je počeo da slijedi svoje ostale pasije. Uslijedila je avio kompanija “Virgin Atlantic”, a sve ostalo je istorija. Ipak, priznaje da je imao i veliki neuspjeh, koji mu je i danas jedna vrsta opomene. Naime, “Virgin Group” je 1994. godine pokušala da uvede piće “Virgin Cola”.

“Objaviti rat brendu poput Coca Cole je bilo potpuno suludo. To je definitivno bila moja najveća poslovna greška”, prisjeća se Brenson.

On priznaje da njegovo gazirano piće nije bilo prepoznatljivo, nije moglo biti konkurencija daleko poznatijim brendovima:

“Jednostavno, pokazalo se veoma neuspješnim. To nas je naučilo da uđemo u neko novo tržište tek kada smo sigurno da imamo proizvod koji će  poremetiti čitavo to tržište. Ako nemamo takav proizvod, onda je to suviše velik rizik”, kaže Brenson.

Ipak, neuspjehe ne vidi kao nešto loše, zapravo, oni vam samo mogu pomoći da shvatite realnost:

“Neuspjeh je, zapravo, nešto fantastično. Jer, bez rizika nema ni profita. Ipak, ja sam to naučio na malo teži način”, kaže Brenson.

Brenson priznaje da će i danas prije rizikovati za nešto u što vjeruje da je dobro, nego ostatak života razmišljati da li je to moglo uspjeti:

“Jer, ako nešto pokušate i ne uspijete, to ne znači automatski da ste pali, već da ste naučili nešto novo”, kaže Brenson i dodaje da su mu i za “Virgin Atlantic” govorili da neće uspjeti, ali on je vjerovao u nju:

“Ispostavilo se da smo bili dobri u pridobijanju putnika. I eto, uspjeli smo”, kaže on.

Danas, Brenson ima i svoj tzv. galaktički program “Virgin Galactic”, iako priznaje da je Ilon Mask otišao korak ispred njih u toj oblasti. Brenson je uvjeren da će i oni nešto vrlo uskoro uraditi na tom polju:

“Trenutno, negdje oko 700 mojih inžinjera rade na tome da Maskov auto, koji je nedavno poslao u svemir, ne bude dugo usamljen gore. Dakle, radimo na tome, ali sada je još rano pričati o konkretnim stvarima”, kaže Brenson.  (CNN Money)