GRADIŠKA – Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović rekao je da bi autoput Banjaluka – Gradiška trebao biti završen do proljeća iduće godine, te da ukoliko i bude kašnjenja, ona neće biti značajna.

Tokom posjete gradilištu autoputa u okviru stručne ekskurzije, koju su danas organizovali Zavod za izgradnju Banjaluka i preduzeće “Integral inženjering” iz Laktaša, Čubrilović je rekao je da će se zbog kašnjenja na izgradnji mosta na Savi, između BiH i Hrvatske, biti potrebno spojiti novi autoput Banjaluka – Gradiška sa postojećim mostom na Savi u Gradišci.

Čubrilović je novinarima rekao da je na izgradnji mosta urađeno vrlo malo, jer je Hrvatska odugovlačila dogovor zbog izbora u zemlji.

On je napomenuo da je sa hrvatskom Vladom dogovoreno da Hrvatska vodi projekat raspisivanja tendera, izbora tipa mosta i izvođenja radova, a da RS učestvuje sa 50 odsto sredstava od ukupne cijene izgradnje mosta, te u nadzoru i izboru izvođača radova.

Čubrilović je rekao da je još rano govoriti koliko će tačno koštati izgradnja autoputa Banjaluka – Gradiška i dodao da je na prvu dionicu autoputa, od Mahovljana do Glamočana, dužine od 5,7 kilometara, potrošeno nešto manje od 20 miliona KM po kilometru.

Prema njegovim riječima, cijena putarine na toj dionici biće za 20 odsto niža nego u regionu.

“Ozbiljnost pristupa ovom poslu znatno je bolja u posljednjoj godini do dvije. Nadam da će se ovako i nastaviti”, rekao je Čubrilović.

Prema njegovim riječima, ne treba sumnjati da će se plan izgradnje mreže autoputeva u RS biti ispunjen do 2017. godine, kao što je i planirano.

On je dodao da se u izgradnju aitoputa Banjaluka – Gardiška ušlo bez građevinske dozvole, definisanog projekta i riješenih imovinsko pravnih poslova, ali da to ne smije biti ponovljeno u slučaju ostalih dionica autoputeva.

“Što se tiče drugih dionica, najbliže smo da završimo pregovore oko izgradnje autoputa Banjaluka – Doboj, u dionici od oko 71 kilometar”, rekao je Čubrilović i dodao da očekuje da radovi na ovoj dionici počnu na proljeće sljedeće godine.

Rajko Pucar, predstavnik Zavoda za izgradnju i šef Nadzornog tima za izgradnju prve dionice autoputa Banjaluka – Gradiška, rekao je da su Zavod i preduzeće “Integral inženjerig” iz Laktaša organizovali današnji obilazak autoputa kako bi stručnu javnost upoznali sa problematikom izgradnje ovog autoputa, “ali i kako se napravljene greške ne bi ponivile”.

Navodeći da je ukupna dužina autoputa Banjaluka – Gradiška oko 32 kilometra, Pucar je rekao da su radovi na prvoj dionici, od Glamočana do Mahovljana, dužine 5,7 kilometara u zavšrnoj fazi, a da je u fazi najvećih radova druga dioinca, od Mahovljana do Gradiške, dužine 26 kilometara.

Pucar je podsjetio da su radovi na prvoj dionici započeti u septembru 2004. godine, te da je ova dionica opterećena različitim objektima – mostovima, nadvožnjacima, viaduktima, nasipima i usjecima, zbog čega je i izgradnja dugo trajala.

Ugovor o izgradnji druge dionice autoputa Banjaluka – Gradiška potpisan je krajem 2007. godine, a radove izvode preduzeća “Integral inženjeringu” iz Laktaša, italijansko preduzeće “Vidoni” i “Konstruktor” iz Splita.

Izvor Agencije