BANJALUKA – Predsjednik RS Milorad Dodik i ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović podržali su inicijativu predstavnika konzorcijuma G7, domaćih firmi zainteresovanih za gradnju autoputa Banjaluka – Doboj, i istakli da je na preduzećima da se u što skorije vrijeme organizuju i prijave za učešće u ovom projektu.

Zeleno svjetlo domaćim firmama za gradnju autoputa

Datum: 25.01.2011 22:00

Dodik i Čubrilović razgovarali su sa predstavnicima G7 i o stanju u građevinarstvu i građevinskoj operativi, te mogućnostima iznalaženja novih poslova na kojima bi domaće građevinske firme bile angažovane, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja.

– Mogućnost angažovanja domaćih firmi na izgradnji dionice autoputa Banjaluka – Doboj, za koju su predstavnici Konzorcijuma G7 izrazili interesovanje, je podržana – navodi se u saopštenju.

Zaključeno je da domaće firme mogu biti regionalno i međunarodno konkurentne samo ako se udruže i zajednički budu djelovale u apliciranju za projekte kod nas i u inostranstvu.

– Istaknut je značaj utvrđivanja međusobnog odnosa preduzeća koja čine Konzorcijum G7, kako bi u budućnosti jedinstveno nastupali na međunarodnim tenderima za dobijanje značajnijih projekata – saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja.

Predstavnik Konzorcijuma i predsjednik Upravnog odbora "Integral inženjeringa" Slobodan Stanković rekao je da je na sastanku bilo riječi i o problematici građevinske industrije, koja u čitavom regionu posljednjih godina bilježi pad.

On je naglasio da će biti raspisan tender za izbor izvođača radova na autoputu.

– Osim našeg konzorcijuma, moguće je da se pojavi i neki inostrani. Donesena je odluka da se ide na tender i mi ćemo na njemu učestvovati. S obzirom na to da smo domaći izvođači, smatramo da ćemo biti najpovoljniji na tom tenderu – istakao je Stanković.

Kada je u pitanju stručna osposobljenost, Stanković je istakao da Srpska ima edukovane inženjere, ali da im je potrebna i praksa.

– Što se tiče finansiranja, mi bismo u projekat ušli sa najmanje 30 odsto svojih sredstava. Predložili smo da se preostalih 70 odsto finansira tako što bi preduzeća koja imaju poreski dug to vraćala u materijalu, a ne u novcu, a dio bi bio obezbijeđen i od naplate deset feninga akciza na gorivo koja je već uvedena – istakao je Stanković i dodao da i druga preduzeća mogu u idućem periodu da se priključe ovom konzorcijumu.

Konzorcijum G7 čine preduzeća "Integral inženjering" iz Laktaša, "Niskogradnja" iz Laktaša, "Bijeljinaputevi" iz Bijeljine, "Romanijaputevi" iz Sokoca, trebinjski "Hercegovinaputevi", "Zvornikputevi" iz Zvornika i "GT put" iz Istočnog Sarajeva.

Direktor "Autoputeva RS" Dušan Topić rekao je ranije da bi tender za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj mogao da bude spreman za objavljivanje u martu.

Ekonomisti smatraju da bi dodjeljivanje ovog posla domaćim firmama bilo značajno i sa ekonomskog aspekta, jer bi to značilo zapošljavanje radnika iz Srpske, te rast proizvodnje.

Vlada RS raskinula je krajem decembra ugovor o potkoncesiji između slovenačkog preduzeća CPM i "Mreže autoputeva RS" za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj, jer CPM, ni poslije naknadnog produženja roka, nije dostavio bankarske garancije Vladi RS.

Govoreći o autoputu Banjaluka – Gradiška, Slobodan Stanković, čije preduzeće je jedan od izvođača, kaže da italijanska firma "Vidoni" nije uspjela da uradi svoj dio posla na ovom autoputu, zbog čega će taj posao preuzeti "Integral inženjering", ali da procedura preuzimanja još nije završena.

– Čekamo da se definišu zakonske procedure kako bi "Integral" preuzeo i završio taj posao do juna, kada ćemo imati oko 35 kilometara autoputa – naglasio je Stanković.

Izvor Agencije