U razgovoru sa novinarima nakon objavljivanja rezultata u trećem kvartalu, izvršni direktor Ferrarija Benedeto Vinja je rekao da su njihove knjige narudžbina “na najvišem nivou”.
Vinja je napomenuo da je potražnja toliko jaka da italijanska marka ima dovoljno porudžbina da pokrije cijelu 2025. To u stvari znači da nove porudžbine neće biti ispunjene do najranije 2026. godine.
Godina 2023. je do sada bila sjajna za Ferrari s obzirom na to da su isporuke do septembra porasle na 10.418 automobila, što predstavlja povećanje od 5,3 odsto u poređenju sa prvih devet mjeseci prošle godine.
Sem toga, hibridi su u trećem kvartalu nadmašili automobile sa potpuno SUS pogonom po prvi put u istoriji Ferrarija. Između jula i septembra, 51.3 odsto od 3.459 isporučenih vozila je imalo elektrifikovani pogon.
Govoreći o elektrifikaciji, Vinja je potvrdio da je prvi Ferrari EV planiran za četvrto tromjesečje 2025. Zanimljivo je da je direktor rekao da razvojni tim ide ispred roka “za neke procese”.
U međuvremenu, nova fabrika kreirana posebno za hibridne i potpuno električne modele biće operativna kod kuće u Maranelu u junu 2024. Do 2030. godine, Ferrari predviđa da će 40 odsto njegove godišnje prodaje predstavljati hibridi, 40 odsto električna vozila, a preostalih 20 odsto automobili sa SUS pogonom. Iako se čini da se automobili sa benzinskim gorivom suočavaju sa postepenim ukidanjem, Vinja je rekao da SUS ima još mnogo toga da ponudi, a dodavanje sintetičkih goriva moglo bi da produži njegov životni vijek. (Autoblog.rs)