ATINA – Grčki “Aegean Airlines” saopštio je da je zainteresovan za akviziciju više prevoznika u jugoistočnoj Evropi, među kojima je i “Croatia Airlines”.

Potpredsjednik “Aegeana” Eftychios Vassilakis rekao je ove sedmice da na širem nivou prevoznik namjerava ojačati svoju regionalnu ulogu u jugoistočnoj Evropi kroz moguće nove akvizicije.

Avionska kompanija kupila je 51% udjela u rumunskom “Animawingsu” u oktobru prošle godine.

“Aegean Airlines” je na putu da 2022. godinu završi s dobiti, a operativno se očekuje potpuni oporavak od pandemije virusa korona uz rekordno ljeto.

Ta kompanija je saopštila da nastavlja razmatrati mogućnosti približavanja “Croatia Airlinesu”, što bi potencijalno moglo dovesti do strateškog partnerstva između dviju članica “Star Alliancea”.

Neposredno prije izbijanja kovida-19 “Aegean” je potvrdio da je predao neobavezujuću ponudu za kupovinu hrvatskog nacionalnog prevoznika.

Sljedeća faza trebalo je da uključi direktne razgovore između grčkog avionskog prevoznika i hrvatske Vlade.

“Međutim, proces je zaustavljen u martu jer je globalna zdravstvena kriza pogodila sektore vazduhoplovstva i turizma”, podsjeća Ex-Yu aviation.

U septembru prošle godine hrvatski premijer Andrej Plenković napomenuo je da će se obnoviti pregovori između dvaju prevoznika o sporazumu o strateškom partnerstvu, ali do toga tek treba da dođe.

“Aegean Airlines” je učestvovao i u prethodnom pokušaju privatizacije “Croatia Airlinesa”, još 2015. godine. Ušao je u drugi krug pregovora s tadašnjim privatizacionim savjetnikom “International Finance Corporationom”, no promjenom vlasti u Hrvatskoj privatizacijski pohod firme je prekinut.

“Aegean” je bio kontinuirano profitabilan od 2013. do kovid krize, zabilježivši rekordnu dobit od 79,5 miliona evra u 2019. Zapošljavao je oko 2.900 ljudi, te je godine prevezao 15 miliona putnika i zabilježio prosječni faktor popunjenosti kabine od 84,8% u cijeloj floti od 64 aviona.

S druge strane, “Croatia Airlines” je u 2019. zabilježio gubitak od preko 10 miliona evra, imao je 1.000 zaposlenih, prevezao 2,1 milion putnika u 12 aviona uz prosječnu godišnju popunjenost kabine od 73,6%. (Agencije)