STOKHOLM – Švedski lanac trgovina odjećom Hennes & Mauritz (H&M) izvijestio je u petak da je zbog pandemije virusa korona drugo fiskalno tromjesečje zaključio s velikim neto gubitkom i upola nižim prihodima.

U tromjesečnom periodu zaključno sa majem kompanija je poslovala s neto gubitkom od 4,99 milijardi švedskih kruna (534 miliona dolara).

Prodaja najviše pala u SAD i Njemačkoj

U istom prošlogodišnjem pereiodu H&M je zabilježio neto dobit od 4,5 milijardi kruna.

„Više od oko 80 posto naših prodavaonica bilo je zatvoreno u drugom tromjesečju, a na tržištima na kojima su bile otvorene potražnja je znatno umanjena“, objašnjava izvršna direktorica kompanije Helena Helmersson.

Iskazani u lokalnim valutama, prihodi su prepolovljeni, na 28,6 milijardi kruna.

Na vodećim tržištima prodaja je znatno pala, a najviše u SAD, za 71 posto. Slijedi Njemačka s 42-postotnim padom, te Kina gdje je prodaja smanjena 28 posto.

Svijetla tačka bila je internetska prodaja koja je poskočila gotovo za trećinu, mjereno u lokalnim valutama. U grupi navode da je u posmatranom periodu bilo otvoreno 48 internetskih trgovina, od ukupno 51.

Još imaju 350 zatvorenih trgovina

„Jasno je da će nagle promjene u ponašanju kupaca uzrokovane pandemijom dodatno ubrzati digitalizaciju maloprodaje odjeće“, konstatuje Helmersson.

Pad prodaje nastavljen je i u junu, izvijestili su iz H&M-a, dodajući da je do 24. juna prodaja mjerena lokalnim valutama pala za četvrtinu.

Navode da je još zatvoreno 350 njihovih trgovina.

Ukupno je H&M na kraju maja imao 5058 prodajnih mjesta na 74 tržišta širom svijeta, uključujući franšize. (Hina. Index.hr)