SARAJEVO – Ministar transporta i komunikacija BiH Rudo Vidović izjavio je da ne može jednostrano ukinuti ili donijeti novi Pravilnik izdavanja licenci za obavljanje međunarodnog drumskog prevoza, koji je razlog masovnih protesta autoprevoznika u RS, ali da nema ništa protiv da se pokrene procedura za njegovu izmjenu ili donošenje novog.

“Znamo da ima određenih manjkavosti u navedenom Pravilniku, koje treba mijenjati. Međutim, za njegove izmjene i dopune postoje jasno definisane procedure, odnosno ja kao ministar ne mogu ga jednostrano ukinuti ili donijeti novi, jer bi to bilo protivzakonito”, rekao je Vidović.

        On je dodao da je spreman za održavanje sastanka sa predstavnicima Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS, kojem bi prisustvovali i ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović i federalni ministar promenta i komunikacija Nail Šećkanović.

      

        Prema njegovim riječima, izmjene ili donošenje novog Pravilnika izdavanja licenci za obavljanje međunarodnog drumskog prevoza se radi u saglasnosti i sa resornim entitetskim ministarstvima. On je izrazio žaljenje što se politika transporta u BiH rješava blokadama.

        Predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS Nikola Grbić najavio je potpunu blokadu teretnog saobraćaja na svim putevima Srpske, ukoliko se u naredna dva dana ne izmijeni ili povuče sporni Pravilnik izdavanja licenci za obavljanje međunarodnog drumskog prevoza.

        On je rekao Srni da su prevoznici iz Federacije BiH podržali zahtjeve Udruženja iz RS i da će u narednim danima i oni stupiti u generalni štrajk. “Preduzeća `Krupatrans` i `Centrotrans` će uputiti svoja vozila na carinske terminale u Federaciji BiH i danas ćemo se sa njihovim predstavnicima dogovoriti oko toga”, rekao je Grbić.

        Autoprevoznici iz RS nastavili su danas blokadu carinskih terminala širom Srpske, a teretni saobraćaj na prelazima u Rači, Karakaju i Gradišci potpuno je blokiran.

        Prevoznici iz RS nezadovoljni su što je izdavanje licenci za međunarodni transport sa entiteta prenesene na državni nivo i Pravilnikom, koji se primjenjuje od 8. oktobra, a kojim su nametnute dodatne finansijske obaveze koje ne mogu da podnesu i kakve ne poznaje praksa u ovoj oblasti u evropskim zemljama i zemljama okruženja.

Izvor Agencije