Vlasnik Violete Petar Ćorluka trenutno je najbogatija osoba u Hercegovini, i treća najbogatija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.
Prema istraživanju grupe regionalnih medija, Čorluka je trenutno jedini milijarder u Hercegovini, odnosno osoba sa vrijednošću imovine od preko milijardu KM.
Ove sedmice ponovo je dospio u fokus javnosti kada je objavljeno da dobio građevinsku dozvolu za planirani projekt vezan uz hotel “Hrvatska” u Makarskoj što je investicija vrijedna oko 20 miliona eura.
Iako u posljednje vrijeme sve jače ulazi u sektor turizma i ugostiteljstva, bogatstvo je stekao na “Violeti” s kojom je najprije razvio proizvodnju papira, a onda ušao i u druge sektore.
Ćoruluka je ušao u biznis kojim se bavi tek nekoliko moćnih globalnih korporacija pa je u kratkom razdoblju stvorio prepoznatljivi brend od Slovenije do Makedonije, a jednom prilikom je i ispričao kako je sve krenulo.
– Nismo nikoga kopirali, nastojimo biti drukčiji. Veliki sistemi su tromi, naša prednost su brzina i fleksibilnost. Prvo i osnovno pravilo je: visoka tehnologija i najbolja kvaliteta. Ulažemo u proizvodnju i neprekidno tragamo za inovacijama: želimo novo, bolje i kvalitetnije. To je ključ našeg uspjeha - pojasnio je ranije hercegovački poduzetnik razloge snažnog rasta.
On s ponosom ističe da nikad ništa nije kupio u privatizaciji, sve što je stvorio plod je rada, vizije i poslovnih poteza. Kako je pisala Slobodna Dalmacija, potiče iz siromašne porodice, a sklonosti prema poduzetništvu testirao je 1990. godine kad je u bivšoj Jugoslaviji potpuno ozakonjen privatni biznis.
Ostavio je mjesto pravnika u “Putevima” Grude, gdje se vratio nakon završenog fakulteta u Sarajevu, osnovao trgovačku firmu “Prodex” i počeo s uvozom južnog voća s nekoliko saradnika.
Razvio je maloprodaju, otvorio supermarkete i postao zastupnik niza prepoznatljivih prehrambenih proizvoda. Uvidio je da se neke proizvode nepotrebno uvozi pa je odlučio ući u proizvodnju. Po njegovu mišljenju to je logičan slijed jer “prvi novac se zaradi u trgovini, a onda svaki ozbiljan poslovni čovjek želi investirati u proizvodnju, jer proizvodnja stvara novu vrijednost”.
Nije slučajno ušao baš u “higijenski” biznis. Riječ je, objašnjava, o visoko obrtnoj robi koja ne ostaje dugo na zalihama jer se traži i u krizi.
Firma “Violeta” osnovana je 2001. godine, a brend “Violeta” lansiran je godinu dana kasnije. Krenulo se s proizvodnjom toaletnog papira, papirnatih maramica, vlažnih maramica, pelena, a na kraju i deterdženata i omekšivača.
Značajan iskorak učinjen je 2011. godine kada je u Svetoj Heleni, pokraj Zagreba, investicijom od 12 miliona eura pokrenuta proizvodnja toaletnog papira i kuhinjskih ručnika. Ručnici “Violeta” nevjerojatnom su brzinom osvojili kupce.
U međuvremenu, posjeća BiznisInfo.ba, Ćoruka je kupio nekadšnjeg giganta Lastu Čapljina, čiji su proizvodi sada ponovo u svim marketima regiona.
Takođe, posljednjih godina intenzivno investira u ugostiteljstvo, naročito na Hrvatskoj obali.
Petar Ćorluka ima jednostavan recept za uspjeh – treba raditi ono što čovjek voli i bolje od konkurencije. Za uspješno upravljanje firmom, kaže, najvažnije je izgraditi sistem. Ne prakticira tzv. autokratski, već demokratski stil upravljanja.
– Postavljam se kao da nisam vlasnik, pa čak ni predsjednik Uprave, već samo dio menadžmenta – kazao ja ranije.
Na sastancima razmjenjuju ideje i prijedloge.
– Nastojimo se usuglasiti o svemu. Prihvaćamo prijedlog koji po mišljenju većine ima najjaču argumentaciju. Pri tom je, uvjetno rečeno, manje važno ko je dao prijedlog. Vrlo često se dogodi da prijedlog mojih saradnika bude ‘jači’ od mog i tada sam zapravo najsretniji, jer znam da imam kompetentne i stručne suradnike – istakao je Ćorluka ranije za Slobodnu Dalmaciju.
Stalno investirati, insistirati na najmodernijoj tehnologiji i vrhunskim proizvodima poslovni je kredo Petra Ćorluke. Pri tome traži maksimalnu racionalnost, teži štednji i samofinansiranju što je za konkurentnost naročito važno.
– Morate imati ciljeve koji su realni i morate ići korak po korak. Jasno je da u početku, kada po prirodi stvari nemate iskustvo, morate imati i sreću. U početku vas nosi entuzijazam i volja, ali imate i dosta neznanja. Dakle, u početku vam je potrebna velika sreća, a kada se pozicionirate više se ne smijete oslanjati na sreću, instinkt i na hrabrost, nego na znanje i inovativnost. U haotičnoj tržišnoj situaciji uspijevali su hrabri, a sada je prednost znanje, sistematičnost i iskustvo. Više se ništa ne smije prepustiti slučaju, sve se mora pratiti i analizirati – objasnio je tada Ćorluka.