BANJALUKA – Direktor razvojnog odjeljenja kompanije “Štrabak” za istočnu i jugoistočnu Evropu Rudolf Krapf rekao je da radovi na dionici auto-puta Banjaluka – Doboj neće početi na ljeto, kako je to bilo planirano, ali da kašnjenje ne bi trebalo da utiče na pomjeranje roka za završetak radova od dvije godine.

“Najvjerovatnije neće biti moguće da u ovoj godini počnu radovi, ali ne mogu reći da ili ne sto odsto. Radimo sve što je do nas da to bude što prije. Krajnji rok iz ove tačke gledišta mogao bi biti zadržan, jer nešto malo se kasni sa rasporedom, ali čini se da ćemo moći da zadržimo ciljne datume kako su bili previđeni ranije”, rekao je Krapf.

On je novinarima u pauzi sastanka sa predstavnicima Vlade Republike Srpske u Banjaluci rekao da su obje strane zadovoljne postignutim rješenjima i da su najvažnije stvari danas razjašnjene.

Krapf nije želio da govori o kakvim se rješenjima radi, navodeći da mu nije dozvoljeno da mnogo detalja o tome iznese, ali da to nisu bili problemi već samo detalji koji se tiču standardnih problema u vezi sa zakonodavstvom i tehničkim pitanjima.

“Nema nikakvih smetnji da se ovih dana finalizuju ugovori, konačno uspostavi koncesiono preduzeće i da “Štrabak” nastavi sa unutrašnjim istraživanjima i izradom studija saobraćaja”, rekao je Krapf.

Govoreći o kreditnim linijama koje “Štrabak” treba da obezbijedi Vladi RS za eksproprijaciju, Krapf je rekao da se na tome trenutno radi te traži najbolja bankovna institucija koja će obezbijediti novac, izraivši uvjerenje da će se taj posao uspješno završiti.

Krapf je dodao da će “Štrabak” raditi dio auto-puta na koridoru Pet ce koji prolazi kroz Srpsku, ali da ne može reći da li će praviti i onaj kroz FBiH, jer je to još u procesu pregovora i donošenja odluka koje će trajati još nekoliko mjeseci.

Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović rekao je da je razgovarano o modalitetima finasiranja projekata “Štrabaka” i kako da budžet Vlade RS nema obaveze, odnosno o tome kakvu će strukturu imati holding i podkoncesiona preduzeća.

“Naš stav od početka je bio da u holdingu zadržimo 10 odsto učešća Vlade RS, pravo odlučivanja o svim bitnim elementima iz samog ugovora i izgradnje te budućeg korišćenja puteva, kao što je, na primjer, cijena korišćenja puteva”, rekao je Čubrilović.

Čubrilović je naveo da trenutno imaju tri varijante mogućeg finasiranja, a koja će biti odabrana zavisi i od orpedjeljenja Konsultantsko-revizorske komanije “Dilojt”.

On je dodao da je ovo treći sastanak sa “Štrabakom” u posljednjih desetak dana i da će razgovori biti nastavljeni i sutra.

Ministar Čubrilović je rekao da će predstavnici “Štrabaka” 6. maja biti u Sarajevu gdje su pozvani da bi razgovarali o izgradi auto-puta na koridoru 5c u FBiH.

Izvor Agencije