BERLIN, PEKING- Njemački proizvođači znaju da su budućnost autoindustrije električna, autonomna vozila. I ono što je najbitnije, znaju da budućnost te industrije u Kini.

Ključni njemački proizvođači automobila poput BMW i Volkswagena protekle sedmice su potpisali nekoliko ugovora vezanih za razvoj električnih samovozećih automobila i to u Kini.

Ovaj čitav niz ugovora rezultat je posjete kineskog premijera Lija Kećijanga Berlinu. Ipak, ono što je još bitnije jeste da je ovo nezvanično priznanje da je Kina ključna zemlja za budućnost autoindustrije.

Fabrike u Kini proizvele su 25 miliona putničkih automobila prošle godine, podaci su Međunarodne organizacije proizvođača automobila. Kina je već godinama na samom vrhu proizvodnje, a u ovoj zemlji se vozi daleko više električnih automobila nego u bilo kojoj drugoj zemlji na svijetu.

Samo dva auto giganta BMW i Volkswagen sa Kinezima su potpisali čak šest ugovora za par dana. Kada je, konkretno, riječ o Volkswagenu, oni su potpisali ugovore vrijedne čak 15 milijardi evra s ciljem istraživanja e-mobilnosti, konektivnosti i samovozećih automobila. Herbert Dies, CEO Volkswagena je izjavio da su posvećeni sistematskom širenju partnerstva u Kini.

U međuvremenu, BMW je okončao planove za proizvodnju električnih automobila potpisavši ugovor o saradnji sa kineskim “Great Wall Motor”.

I poznati Daimler je produžio svoj ugovor sa Univerzitetom “Tsinghua” gdje aktivno rade na razvoju automatizovanih automobila.

“Kina je najveće tržište za nas, i ako želimo da idemo na proizvodnju samovozećih automobila, prvo se moramo uvjeriti da to ima uspjeha u Kini”, kaže Diter Zeče, CEO Daimlera

I njemački proizvođač auto-dijelova “Continental” potpisao je ugovor o saradnji sa “Didi Chuxing” i zajednički će raditi na razvoju električnih automobila.

Nedavna objava da će Kina “olabaviti” svoje stroge propise i pravila za zajedničke projekte i preduzeća dovela je do toga da se stranim kompanijama omogući nezavisno poslovanje u ovoj zemlji, što je privuklo interes mnogih kompanija, uključujući i Teslu i njenog vlasnika Ilona Maska.

Navodno, Tesla je prošle godine pregovarao sa vlastima Šangaja, s kojima su postigli dogovor o izgradnji fabriku. Prije par dana potvrđeno je da je sporazum definitivno postignut i proizvodnja u toj fabrici bi mogla da započne za neke dvije godine.

Sve ovo ukazuje na to da je Kina definitivno postala svjetski lider kada je riječ o električnim automobilima, jer kineske vlasti na sve načine nastoje da smanje nivo zagađenja. Istovremeno, na ovaj način Kina jača i svoj IT sektor.

Štaviše, kineske vlasti će od naredne godine uvesti novo pravilo prema kojem će svi kineski proizvođači automobila biti obavezni da proizvedu određeni procenat električnih i hibridnih automobila.

“Sama činjenica da će program električnih automobila biti obavezan za sve proizvođače u Kini stvara virtuelno sigurno tržište za budućnost. U drugim zemljama kupci će i dalje imati pravo izbora da li da kupe električni ili standardni automobil i u tim zemljama razvoj programa električnih automobila će ići daleko, daleko sporije”, kaže Al Badvel, direktor “LMC Automotive”.

Bedvel kaže da ostali proizvđači automobila svakako neće željeti da zaostaju za kineskim proizvođačima, koji su snažno krenuli ka elektrifikaciji.

Štaviše, gradske vlasti Pekinga su saopštile da će podržati sve međunarodne kompanije koje se odluče na razvoj električnih, samovozećih automobila.

To je, među prvima, iskoristio i Daimler koji je prva strana kompanija koja je dobila licencu za testiranje automatizovanih automobila na ulicama Pekinga.

Ipak, za mnoge analitičare, njemački proizvođači su i dalje neprikosnoveni kada je riječ o inovacijama, iako su i oni svjesni da je budućnost autoindustrije u Kini. Mnogi vjeruju da neće proći mnogo vremena dok i Amerikanci ne krenu putem Nijemaca, sklapajući ugovore sa Kinezima. (CNN MONEY)