ATLANTA – Kompanija Koka-kola je saopštila kako je u četvrtom tromjesečju 2023. godine ostvarila veći prihod od očekivanog, prije svega zato što je rast prodaje u Meksiku, Njemačkoj i na drugim tržištima nadomijestio slabiju potražnju u SAD.
Prihodi proizvođača pića iz Atlante za period od oktobra do decembra 2023. godine porasli su za sedam odsto i došli na iznos od oko 10 milijardi evra, prenosi AP.
To je premašilo prognozu Volstrita od oko 9,9 milijardi evra. Prihod Koka-kole uvećan je za 10 odsto zbog viših cijena u 2023. godini, a američka kompanija je navela kako je do toga došlo djelimično zbog hiperinflatornih uslova na nekoliko tržišta, poput argentinskog.
Koka-kola očekuje da će cjelogodišnji prihod da raste umjerenijim tempom od oko šest do sedam odsto, što je pad u odnosu na prošlogodišnjih 12 odsto.
Obim prodatih jedinica porastao je za oko dva odsto u pomenutom kvartalu 2023. godine, a prednjačila su gazirana bezalkoholna pića, sokovi i “koka-kola zero”, dok su manju potražnju imala sportska pića, kafa i čaj, napominje agencija. Kompanija je navela da su njene cijene u Sjevernoj Americi porasle za osam odsto, kako na nivou četvrtog tromjesečja, tako i tokom cijele 2023. godine.
Predsjednik i generalni direktor kompanije Džejms Kvinsi rekao je da je povećanje cijena očigledno pogodilo neke potrošače, koji rjeđe izlaze i uglavnom kupuju piće za kućnu upotrebu.
On je dodao i da Koka-kola opaža jačanje kupovne moći kod pojedinih potrošača koji se odlučuju za skuplje napitke, kao što su mlijeko “fairlife”, proteinski šejkovi i “simply” sokovi.