PARIZ – Francuska regulatorna agencija za privatnost kaznila je danas “Majkrosoft” sa 60 miliona evra zbog nametanja reklamnih “kolačića” korisnicima.
Ovo je najveća kazna koju je u 2022. godini izrekla Nacionalna komisija za tehnoloigju i slobodu. Agencija navodi da “Majkrosoftov” pregledač “Bing” nije postavio sistem u kojem korisnici mogu da odbiju “kolačiće” na isti jednostavan način kao što ih prihvataju.
“Kolačići” su mali tekstualni fajlovi koje veb sajtovi ostavljaju u programu za prikazivanje stranica na našim kompjuterima.
Francuski regulator navodi da je istragom utvrđeno da se ovi fajlovi ostavljaju na kompjuterima korisnika bez njihovog pristanka kada posjete veb sajt, te da se “kolačići” potom koriste, između ostalog, za prikazivanje reklama, prenio je AFP.
Utvrđeno je da ne postoji taster za odbijanje trajnog upisivanja “kolačića” na isti način na koji se oni prihvataju.
Kompanija je dobila tri mjeseca da riješi ovo pitanje, a nakon toga potencijalno može da plaća kaznu od 60.000 evra na dan.