BRISEL – Više od 30 medijskih kuća, među kojima su i Aksel Špringer i Šibsted, tužilo je Googleovu matičnu kompaniju Alfabet za odštetu od 2,1 milijardu evra, zbog pretrpljenih gubitaka u vezi sa praksom kompanije u digitalnom oglašavanju.

Akcije ove američke kompanije zbog toga su pale za više od dva odsto, prenosi Rojters.

Medijske kuće koje su tužile Google nalaze se u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Holandiji, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Švedskoj.

“Medijske kompanije, koje su uključene u tužbu, pretrpjele su gubitke zbog manje konkurentnog tržišta, što je direktan rezultat lošeg ponašanja Googla”, navodi se u saopštenju koje su objavili njihovi advokati.

Oni ističu da bi, bez Googleove zloupotrebe dominantnog položaja, medijske kompanije dobijale znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale niže naknade za usluge reklamne tehnologije.

“Najvažnije je da su ova sredstva mogla biti reinvestirana u jačanje evropskog medijskog prostora”, kažu advokati. Oni su spomenuli i kaznu od 220 miliona evra francuskog antimonopolskog tijela protiv Googla za njegovo poslovanje u oblasti reklamnih tehnologija 2021. godine, kao i optužbe Evropske komisije prošle godine da potkrepe tužbu svoje grupe.

“Ukoliko dođe do praćenja regulatornog nadzora, Google će možda morati da promijeni svoju dosadašnju praksu i obezbijedi dosljednije i predvidljivije cijene oglašivačima”, rekli su advokati.

Portparol Googla je u saopštenju rekao da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je “spekulativna i oportunistička”.

“Google konstruktivno sarađuje sa izdavačima širom Evrope, a naši alati za oglašavanje se prilagođavaju i razvijaju u partnerstvu s tim istim izdavačima”, rekao je on.

Ova kompanija je prošle godine navela da se ne slaže sa antimonopolskim optužbama Evopske unije protiv svog poslovanja u oblasti reklamnih tehnologija. Izdavači širom svijeta posljednjih godina žale se kako, zbog sve veće dominacije visoke tehnologije u oglašavanju, njihov udio u prihodima opada.

Google je, prema analitičarima, najdominantnija platforma za digitalno oglašavanje na svijetu.