LJUBLJANA – Trgovački lanac Mercator u prošloj je godini ostvario prihod od prodaje od 2,14 milijardi evra, što je povećanje od 1,8 posto u odnosu na 2018.  godinu, dok je čista dobit iznosila 4,7 miliona, gotovo trostruko više u odnosu na dobit od 1,6 miliona iz 2018, objavio je u subotu Mercator.

Prema poslovnim rezultatima za 2019. objavljenima na internet stranicama Ljubljanske berze, Mercatorovi prihodi od maloprodaje, što je osnovna djelatnost kompanije, lani su u odnosu na prethodnu godinu povećani za 2,2 posto i iznosili su 1,69 milijardi evra, a bruto dobit iz poslovanja (EBITDA) od 172,5 miliona evra povećana je za 60,5 posto.

Lani je nastavkom procesa monetizacije nekretnina Mercator na nivou grupe za četvrtinu smanjio neto finansijski dug koji sada iznosi 587 milijuna evra, objavila je kompanija.

“Na pravom smo putu, ali nas čeka još mnogo posla”, kazao je u izjavi za medije povodom objave lanjskih rezultata direktor Mercatora Tomislav Čizmić, dodavši da je Mercator nakon tri godine pred završetkom finansijskog restrukturiranja.

Čizmić zaključuje kako rezultati poslovanja iz prošle godine pokazuju da su Mercatorovi kupci prepoznali i dobro reagovali na strategiju kojom je Mercator zadnjih godina investirao u manje trgovine, te obezbijedio cjenovnu konkurentnost na tržištu.

Jedini problem predstavlja kompanijski dug, a neki od najvažnijih kredita dospijevaju iduće godine, pa se može očekivati da će 2021. biti jedna od izazovnijih godina za Mercator. (Seebiz)