BANJALUKA – Kompanija M:tel ostvarila je u prošloj godini ukupan prihod od 488 miliona KM i bruto dobit od 120,28 miliona KM, što je za 5,3 odsto više u odnosu na 2009. godinu.

Predstavljajući godišnji poslovni izvještaj M:tela, generalni direktor Predrag Ćulibrk rekao je da Kompanija ima 1 344 006 korisnika mobilne telefonije, što je za 9,14 odsto više u odnosu na 2009. godinu, dok je tržišno učešće u BiH oko 40 odsto.

“Nastavljen je i prodor na tržište usluga mobilne telefonije u Federaciji BiH, a ukupan broj pretplatnika fiksne telefonije iznosio je 344 132. Broj korisnika brzog interneta povećan je za 52,89 odsto i iznosi 80 712“, rekao je Ćulibrk.

On je dodao da je u 2010. godini M:tel uspio da završi organizacionu transformaciju, ponudi nove usluge “Open Aj-Pi-Ti-Vi” i “Ajpi centreks” i da za razliku od tehnološki orijentisane, sada postane korisnički orijentisana kompanija.

Prema njegovim riječima, u ovoj godini se očekuje rast prihoda, ali i porast dobiti bez obzira na povećanje fiskalnih opterećenja, a za to je potrebno da vlast u BiH obezbijedi makroekonomsku stabilnost.

“U ovoj godini očekuje se još veći rast open korisnika, širenje “3G” mreže, te uključivanje stohiljaditog korisnika ADSL-a“, rekao je Ćulibrk.

Govoreći o privatizaciji Telekoma Srbije, Ćulibrk je rekao da ona neće uticati na poslovanje M:tel-a i da se njegova vlasnička struktura ne mijenja.

Izvršni direktor za finansije u ovoj kompaniji Jasmina Lopičić izjavila je da je EBITDA marža u prošloj godini iznosila 46,72 odsto što je u odnosu na 2009. godinu povećanje od 5,8 odsto i jedno je od najvećih u regionu, dok je zarada po akciji iznosila 0,22 KM i za 4,8 odsto je veća u odnosu na 2009. godinu.

“Rashod iznosi 367,8 miliona KM, što je za 11,6 miliona ili za oko tri odsto manje nego u 2009. godini i rezultat je racionalizacije poslovanja”, istakla je Lopičićeva.

Izvršni direktor za marketing i prodaju Milenko Cvijanović je rekao da će M:tel i dalje da unapređuje poslovnu ponudu, u okviru koje su nove “Frend” tarifne opcije, novi uređaj “Samsung galaksi tab” koji je kombinacija netbuka i mobilnog telefona, te posebne ponude povodom Dana žena.

“U okviru saradnje sa UNICEF-om, provodimo kampanju ‘Najbolji početak za svako dijete’ kojom se širom BiH uspostavljaju integrisani centri za rani rast i razvoj djeteta, a osim stipendija za studente elektro-tehničkih fakulteta, pružićemo priliku učenicima da učestvuju u razvoju mobilnih aplikacija“, rekao je Cvijanović.

Izvor Agencije