TOKIO – Japanski proizvođač automobila Nisan, objavio je danas dalje ubrzanje poslovanje prema elektrifikaciji, navodeći da teže ka 98 odsto prodaje svojih električnih vozila u Evropi do 2027. godine.
Kako se iz saopštenja ove japanske kompanije navodi, oni teže da dostignu cilj do svoje fiskalne 2026/27. godine, u odnosu na prethodni od 75 odsto, navodeći da žele “da nastave snažnu politiku elektrifikacije” i razmatranje mogućnosti jačanja saradnje sa strateškim partnerom kompanijom Reno, prenosi francuski Figaro.
Reno i Nisan su najavili novi početak saradnje, sa ponovnim usklađivanjem njihovih uzajamnih udjela u kapitalu i novim projektima.
Prethodni cilj kompanije u okviru dugoročne strategije “Ambition 2030”, objavljene krajem 2021. godine, bio je 50 odsto prodaje električnih vozila do 2030. godine, dok je ostavarena prodaja tokom 2022 godine činila 10 odsto.
Da bi postigao svoj cilj, kompanija Nisan sada planira da uvede 27 novih električnih modela do svoje fiskalne 2030./31. godine.
Strateški partner francuskog Renoa, podigao je svoje ambicije na globalnom nivou, sada računajući na 55 odsto prodaje električnih vozila u globalnoj prodaji do 2030. godine. Nisan posebno mora učestvovati u 15 odsto kapitala “Ampere”, budućeg Renoovog električnog vozila, koja će biti uvedena na berzi. Japanski Nisan sada računa na 58 odsto prodaje električnih vozila do 2026./27. godine, dok će se u Kini smanjiti na 35 odsto, a u Sjedinjenim Državama kompanija i dalje očekuje da će prodaja njenih budućih električnih automobila predstavljati 40 odsto do 2030. godine.