“Uniqa osiguranje” je prošle godine i više nego uduplalo visinu premije u RS u odnosu na 2009, dok u ovoj godini planira dodatni natprosječni tržišni rast i širenje poslovne mreže, kazao je Ognjen Aleksić, direktor banjalučke regionalne direkcije tog osiguravajućeg društva.

"Razvoj poslovne mreže u RS je naš glavni zadatak u 2011. i plan je da otvorimo 10 novih poslovnica koje će biti regionalno raspoređene i već smo pripremili kompletan dinamički plan za ovaj proces", ističe on.

"Uniqa osiguranje", ocjenjuje Aleksić, već je prepoznato kao društvo koje isplaćuje odštetne zahtjeve u zakonski predviđenim rokovima.

*Kakvi su bili prošlogodišnji rezultati rada "Uniqa osiguranja" na području RS i šta je na njih uticalo?

ALEKSIĆ: "Uniqa osiguranje" u Republici Srpskoj je prisutno preko Filijale Banjaluka i 13 poslovnica koje su organizovane u servisnim centrima Banjaluka i Trebinje. U 2010. godini prikupljeno je oko 2,5 miliona KM i to je povećanje premije za 1,2 miliona u odnosu na 2009. godinu, kada je "Uniqa osiguranje" i dobilo dozvolu za rad u RS. Kada sumiramo sve faktore koji utiču na sektor osiguranja u RS, vrlo smo zadovoljni postignutim, pogotovo što smo primili u radni odnos oko 20 novih zaposlenika, koje smo edukovali i obučili da mogu odgovoriti standardima najboljeg brenda osiguranja u BiH, "Uniqa osiguranja". Naš cilj je bio da razvijamo vlastitu prodajnu mrežu u čemu smo uspjeli, kao i da ponudimo kvalitet više kad je usluga u pitanju, što će prema našim planovima biti prepoznato već u 2011. godini, a da u tom poslovanju ne zavisimo od eksterne posredničke mreže.

*Na kojim proizvodima ćete bazirati poslovnu politiku u 2011?

ALEKSIĆ: Kada pogledate našu strukturu premije vidi se da nismo društvo koje egzistira na prodaji osiguranja od auto-odgovornosti, već smo diverzifikovali poslovanje i imamo jedan izbalansiran portfelj, gdje jednaku pažnju poklanjamo proizvodima imovinskog osiguranja, osiguranja od različitih vrsta odgovornosti, nezgode, a posebno smo ponosni na rezultate u prodaji životnih osiguranja. U 2011. ćemo nastaviti da razvijamo i inovativne usluge dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja i proizvode iz domena bankoosiguranja u čemu smo i pioniri i lideri na tržištu. Naravno, nastavljamo s organizovanjem prodajne mreže u svim gradovima RS, jer "Uniqa osiguranje" želi da bude što bliže našim klijentima. Moram da kažem da koristimo sva dobra iskustva i tehnologiju rada našeg vlasnika "Uniqa Group" iz Austrije kako bismo ponudili najbolji servis klijentima.

"Uniqa osiguranje" je sa preko 93 odsto efikasnosti u isplati šteta već prepoznato kao društvo koje isplaćuje odštetne zahtjeve u zakonski predviđenim rokovima i na to smo naročito ponosni, jer na taj način učvršćujemo ukazano povjerenje koje su nam poklonili naši osiguranici i istovremeno jačamo ugled cjelokupnog sektora osiguranja.

*Da li planirate širenje poslovne mreže i ulaganja u hartije od vrijednosti?

ALEKSIĆ: Razvoj poslovne mreže u RS je naš glavni zadatak u 2011. godini i plan je da otvorimo 10 novih poslovnica koje će biti regionalno raspoređene i već smo pripremili kompletan dinamički plan za ovaj proces. S obzirom na akcenat prema prodaji životnih osiguranja, mi smo krajem prošle godine osnovali "Uniqa agent", društvo za posredovanje u osiguranju kao mogućnost da angažujemo licencirane posrednike za prodaju svih vrsta osiguranja. Što se tiče ulaganja u hartije od vrijednosti, o tome ćemo da donesemo odluku nakon što vidimo u kojem smjeru će ići tržište kapitala u RS.

*Kakvi su planovi u 2011. u pogledu rasta premije i finansijskih pokazatelja?

ALEKSIĆ: "Uniqa osiguranje" svoje aktivnosti bazira na većem rastu u odnosu na tržišni prosjek. Naravno, poslovanje u RS će prema planu za 2011. godinu imati veći rast, ali to je razumljivo s obzirom na to da smo trenutno u fazi ekspanzije na ovom tržištu. Smatramo da je važno obezbijediti profitabilnost u poslovanju u odnosu na tržišni udio, dakle ne rast po svaku cijenu, već kvalitetno i planski. Svjedoci smo da je strategija rasta premije po svaku cijenu u proteklom periodu uzrokovala turbulencije u sektoru osiguranja, a posljedice su vidljive i u bilansima pojedinih društava za osiguranje.

*Šta treba uraditi na razvoju industrije osiguranja u RS na kojoj su i dalje učestala kršenja zakonskih propisa, postoji nizak nivo premije po glavi stanovnika i loša struktura portfelja?

ALEKSIĆ: Kao i svaki drugi segment privrede, industrija osiguranja će se razvijati onoliko koliko su zainteresovani glavni učesnici na tržištu, regulator, nadležno ministarstvo i na kraju sami osiguranici. Nadam se da su protekle poplave u RS uozbiljile javnost i uvjerile da je osiguranje imovine nešto normalno i potrebno, naročito ukoliko se ista stvar desi dva puta ove godine i nanese ogromne štete.

Što se tiče kršenja zakonskih propisa u osiguranju, zato postoje konsekvence i Agencija za osiguranje RS koja je nadležna za ovaj sektor. Smatram da se proces prilagođavanja društava na novi sistem poslovanja mora privesti kraju u ovoj godini, jer zbog pojedinih aktera cijeli sektor bi se mogao naći u problemu i izgubiti dragocjeno vrijeme za razvoj. Kada pogledamo iznos premije per capita jasno je da je ovo tržište vrlo skromno, država i stanovništvo finansijski slabi, ali to istovremeno govori o velikom tržišnom potencijalu, pa očekujemo da se u narednom periodu sektor osiguranja dalje razvija u pravcu životnih i zdravstvenih osiguranja. Pitanje je vremena kada ćemo morati da se uključimo u evropske nadolazeće procese i zato odmah treba krenuti u susret promjenama koje će se sigurno desiti i u sektoru osiguranja. Mi u "Uniqa osiguranju" spremni smo za tu budućnost i u narednom periodu daćemo svoj doprinos i razvoju privrede i u obezbjeđenju kvalitetnih usluga osiguranja građanima RS.

Izvor Nezavisne novine