BANJALUKA – Više od 60 izlagača iz RS, FBiH, Srbije, Hrvatske, Italije, Poljske, Belgije i Njemačke predstaviće svoje proizvode na 15. Međunarodnom sajmu namještaja “San 2011”, koji je otvoren u Banjaluci.

Sajam je zvanično otvorila ministarka trgovine i turizma RS, Gorana Zlatković, koja je istakla da će resorno ministarstvo i Vlada RS i u narednom periodu podržati ovakve manifestacije, sa ciljem promocije i afirmacije domaće proizvodnje.

– Namještaj proizveden u našoj zemlji ne zaostaje za konkurencijom iz drugih zemalja, ni dizajnom ni kvalitetom. Ono što Srpska sigurno može da ponudi kupcima iz inostranstva jeste kvalitet proizvedenog namještaja – istakla je Zlatkovićeva.

Sekretar Udruženja drvoprerađivača pri Privrednoj komori RS, Lazo Šinik, rekao je da statistički podaci za prvi kvartal ove godine pokazuju rast u ovoj oblasti za 22,4 odsto, a samo proizvodnje namještaja za 32 odsto.

– Ti pokazatelji daju osnova da vjerujemo da ćemo gubitke iz 2009. godine od 30 procenata i stagnaciju iz prošle godine okončati u 2011. godini, i na taj način sanirati štete nastale kao posljedica ekonomske krize – rekao je Šinik.

Direktor Banjalučkog velesajma, Dragoljub Bojanić, istakao je da ga raduje činjenica da uprkos krizi sajam bilježi sve veće prisustvo domaćih proizvođača.

Među brojnim izlagačima, na sajmu se po prvi put predstavilo preduzeće za proizvodnju stolica i stolova "Bor" iz Laktaša.

– Dolazak na sajam znači nam veliku promociju, što je često problem za mala preduzeća kao što je naše. Naši trenutni kapaciteti iznose hiljadu stolica mjesečno i nadamo se da ćemo doći do željenih pet hiljada – rekla je direktorka ovog preduzeća, Milena Vrhovac.

Očekivanja ima i dugogodišnji izlagač, "Nova DI Vrbas" iz Banje Luke.

– Ove godine predstavljamo se novim proizvodima i cilj nam je da uočimo reakcije potencijalnih kupaca, da bismo odredili svoju dalju proizvodnju – rekao je Bojan Vujić, menadžer prodaje u ovom preduzeću.

Na sajmu namještaja i ove godine je štand Privredne komore RS, gdje se promovišu domaći proizvodi u okviru kampanje "Naše je bolje".

"San 2011" biće otvoren do 12. juna. Ulaz košta jednu marku.

Izvor Agencije